כבעלי עסקים, לפעמים נדמה שלמצוא את הנישה המתאימה ביותר לעסק שלכם זה דבר מורכב. עם זאת, המהות של עסק משגשג מסתכמת בעקרון ישן כמו המסחר עצמו – בניית מערכות יחסים המבוססות על הכרה, חיבה ואמון. המושג הבסיסי הזה, המכונה גורם ה-Know, Like, Trust, הוא לא רק מילת באז אופנתית; זוהי אבן היסוד של טיפוח קשרי לקוחות מתמשכים וחיזוק מותג גמיש.
לקוחות מחפשים יותר מסתם עסקאות; הם רודפים אחרי מותגים שמדברים את הערכים והאמונות שלהם, ונותנים מענה לצרכים שלהם. כבעלי עסקים, הבנה ויישום של גורם ה-Know, Like, Trust עשויה להיות המפתח שלכם, לא רק למשיכת לקוחות, אלא גם לטיפוח קהילה של תומכים נאמנים למותג שלכם.
במאמר הזה, אתם לא רק תגלו מדוע הטמעת גורם ה-Know, Like, Trust בעסק שלכם היא דבר הכרחי, אלא גם תקבלו טקטיקות מעשיות כדי ליישם את העיקרון הזה באסטרטגיית השיווק שלכם. בסוף המאמר, יהיה לכם את הידע להפוך את הלקוחות שקונים אצלכם בפעם הראשונה ללקוחות לכל החיים.
למה אתם צריכים למנף את Know, Like, Trust
גורם ה-Know, Like, Trust מפרט כיצד לקוחות הופכים למעריצים נאמנים של מותג. זה קורה באופן טבעית לאורך תקופה ארוכה, כאשר עסק מציע איכות באופן קבוע. אתם יכולים להשתמש בו כדי להאיץ את התהליך הזה על ידי לימוד שלו ושליטה בכמה טקטיקות בסיסיות. אז ייקח חודשים במקום שנים לראות מכירות מלקוחות פוטנציאליים חדשים.
מינוף של גורם ה-Know, Like, Trust לא רק מייצר לכם מכירות, אלא גם בונה קשרי לקוחות שמובילים לנאמנות, קידום מותג ורווחים לטווח ארוך. הלקוחות שלכם לא יקנו מכם רק בגלל המוצרים המצוינים שלכם, אלא בגלל הקשר הרגשי העמוק שבניתם. הכרה, חיבה ואמון הם הסוד לשימור לקוחות לטווח ארוך.
באמצעות גורם ה-Know, Like, Trust, אתם יוצרים את דמות המותג שלכם במוח של הלקוחות כמישהו מועיל שמתמקד בפתרון הבעיות שלהם. הם יספרו עליכם לאחרים, ובכך יכפילו את מאמצי השיווק שלכם.
בסופו של דבר, אם אתם שולטים בגורם ה-Know, Like, Trust, אתם יכולים לגבור על המתחרים שלכם. על ידי התמקדות בבניית מערכות יחסים ולא רק במכירות לטווח קצר, אתם יכולים ליצור קהל מעריצים נאמן, ללא המשאבים של מותג גדול.
Know - לפוצץ את שם המותג שלכם
סוג ה”ידיעה” שאנחנו מדברים עליו כאן הוא יותר מאשר זיהוי הלוגו של העסק שלכם. כאשר לקוח מכיר את המותג שלכם, זה אומר שהוא יודע מי אתם, מה אתם מייצגים, מה מניע אתכם ומה מייחד אתכם. טקטיקות אלו מגדילות את המודעות בנוגע למותג שלכם ומתקשרות עמוק יותר כדי לבנות חביבות ואמון.
הנה כמה דברים שאתם יכולים לעשות כדי להגביר את המודעות למי אתם ומה העסק שלכם:
שמרו על נוכחות חזקה במדיה החברתית והקדישו זמן לפרסום תוכן ולהיות באינטראקציה עם הקהל שלכם.
השתמשו בתוכן שלכם במילות מפתח עם נפחי חיפוש גדולים. שמרו על אתר עשיר בתוכן שקל לנווט בו.
פרסום בתשלום מעביר את המסר שלכם לאנשים במהירות. זו דרך אחת ליצור תנועה מסיבית ותשומת לב.
צרו תוכן בנישה שלכם כדי להראות את הידע שלכם. השארו מעודכנים בחדשות ובמגמות האחרונות בשוק שלכם ושתפו את המידע זה עם הקהל שלכם.
הפיצו אותם בחינם ועודדו את הקהל שלכם לשתף.
פנו לשמות ידועים בנישה שלכם והציעו פרויקטים משותפים, כמו הופעות אורח בבלוגים או בערוצי הווידיאו אחד של השני.
Like - לגרום ללקוחות שלכם לאהוב אתכם
העברת ערכי הליבה והמטרות שלכם היא חיונית כדי לגרום ללקוחות שלכם לחבב אתכם. זה מה שממדבר אלינו וגורם לנו להתאהב במותג.
ערכים משותפים עשויים להיות משהו כמו דאגה לסביבה, חדשנות טכנולוגית, פרקטיקות אתיות או מחויבות למטרות כאלו ואחרות. מה שזה לא יהיה, אתם צריכים להראות איך אתם חיים את הערכים האלה.
ערכי ליבה הם אתיקה עסקית שאתם חולקים עם קהל היעד שלכם. ציינו זאת בבירור באתר שלכם והעבירו אותם באמצעות המוצרים והתוכן שלכם.
שתפו את הקהל שלכם, גם אם זה לא קשור באופן הדוק לנישה שלכם. זה יוצר קשר רגשי עם הקהל שלכם ומאפיין את העסק שלכם.
הפרופילים שלכם במדיה החברתית צריכים להראות אתכם מחייכים. שימו את הפנים שלכם באתר וצרו תוכן כמו סרטונים שיוצרים קשר אישי.
סיפורים יוצרים קשר ביניכם לבין הקהל שלכם. הם מראים את הצד האנושי שלכם ומחזקים את ערכי הליבה שלכם. צרו סיפורים מרתקים כמו מה הביא אתכם לעשות מה שאתם עושים, סיפורים על אתגרים שהתמודדתם איתם וסיפורים, שלוקחים את הקהל שלכם אל מאחורי הקלעים.
כשאתם מדברים באונליין, תלמדו את המילים והביטויים שהקהל שלכם משתמש בהם והשתמשו בהם, כאילו הם שלכם.
אם הקהל שלכם מרגיש שאתם "מוכרים" להם, זה יכבה אותם. התמקדו באינטראקציה אותנטית ושמרו את המכירות למועד מאוחר יותר.
כולם אוהבים אדם נדיב. הציעו תוכן חינמי שעוזר לאנשים עם הבעיות שלהם. תנו דברים בחינם, הנחות ומנויים חינם במידת האפשר.
עשו יותר ממה שאנשים מצפים מכם. זה יוצר תחושת "וואו" שתגרום לאנשים לאהוב אתכם.
Trust - ליצור את בסיס המעריצים הנאמן של המותג שלכם
אם אתם מציעים חווית לקוח מעולה, הלקוחות שלכם יבטחו בכם. מה שחשוב כאן הוא לספק חוויה חיובית בצורה חלקה בכל פעם שמישהו מקיים אינטראקציה עם המותג שלכם.
אם תתנו לאיכות התוכן או ההצעות שלכם לרדת, זה יכול לפגוע קשות באמון שאתם בונים. הקהל שלכם לא יראה בכם מקור בלתי נדלה של מידע ועזרה. הכירו את ציפיות הלקוח שלכם, ואל תאכזבו.
תנו אחריות נדיבה, כך שלא יהיה סיכון בקנייה מכם. גלו מאילו סיכונים הלקוחות שלכם חוששים וטפלו בכל אחד מהם.
אל תצפו שהמוצרים והשירותים שלכם ידברו בעדכם. התמקדו בפתרון בעיות שהלקוחות שלכם מתמודדים איתן, כשאתם מתקשרים איתם כדי להראות ששווה לעבוד איתכם.
המלצות של לקוחות מציעות צורה חשובה של הוכחה חברתית. הן מראות ללקוחות פוטנציאליים את התוצאות שהשגתם עבור אנשים אמיתיים. פנו ללקוחות ובקשו שיכתבו לכם המלצה שתוכלו להציג באתר שלכם.
בימים אלה, כולם מוכרים באינטרנט. אנשים יכולים לדעת מתי מישהו מזויף איתם. תהיו עצמכם ותהיו שקופים.
המפתח ל-Know, Like, Trust הוא להכיר את הקהל שלכם
הכרת הקהל שלכם היא חיונית למינוף יעיל של גורם ה-Know, Like, Trust. עליכם להבין את הקהל שלכם, כדי לבנות את מערכת היחסים החזקה והקשר הרגשי הנחוצים להם כדי לקנות מכם בטווח ארוך.
אתם צריכים לדעת:
- נתונים דמוגרפיים כגון גיל, מין, מיקום, רמת השכלה ועיסוק. המסרים שלכם חייבים להתכתב עם המאפיינים האלה.
- נתונים פסיכוגרפיים כולל תחומי עניין, תחביבים, ערכים, אמונות ואורח חיים. זה יעזור לכם להזדהות איתם ברמה עמוקה יותר.
- צרכים ונקודות כאב. זהו בעיות, אתגרים ובעיות שהקהל שלכם מתמודד איתם כדי שתוכלו להציע הקלה ופתרונות.
- מטרות ושאיפות. הניעו את הקהל שלכם לעבר המטרות שלהם, ותוכלו להגדיל באופן דרסטי את Know, Like, Trust.
- ערוצי תקשורת ופלטפורמות שהקהל שלכם משתמש בהם כדי לתקשר עם מותגים באינטרנט.
- סגנון תקשורת כך שתוכל להתאים את עצמכם אליו.
- מותגים מתחרים שהם אוהבים. אתם צריכים להבין את הנוף התחרותי כדי לבדל את עצמכם ולמצוא צרכים בלתי מסופקים שתוכלו למלא עבור הקהל שלכם.
הקדישו זמן למחקר כדי ללמוד על הקהל שלכם. השתמשu בהקשבה חברתית, בסקרים ובשיטות אחרות כדי לאסוף נתונים ולחפש דפוסים. ברגע שתכירו היטב את הקהל שלכם, תלמדו איך לבנות קרבה וליצור חוויה מותאמת אישית המובילה לנאמנות ארוכת טווח.