איך לפתור אתגרים של המנויים באתר שלכם?

תוכן עניינים

אחת הסיבות הנפוצות ביותר, שאנשים מצטרפים בגללן כמנויים לאתרי חברים, היא מציאת פתרון לבעיות או אתגרים, שהם נתקלים בהם.

רבים מהם יגלו שהם נהנים מתחושת השייכות לקהילה, אבל בסופו של דבר, הם הגיעו עם בעיה, והם רוצים שהיא תיפתר.

אז איך תוכלו לפתור את האתגרים והמכשולים של המנויים שלכם?

ברוב המקרים מדובר על לימוד קהילת אנשים כיצד להשיג את היעדים והמטרות שלהם. ברגע שהיעד או המטרה מושגים, האתגר או המכשול שהפריעו יפחתו או ייעלמו לחלוטין.

הפעלת אתר חברים או קורסים אונליין אומרת בעצם שאתם לוקחים על עצמכם את תפקיד המורה, אבל כל אתר חברים או קורסים אונליין הוא שונה.

מה שעובד עבור קבוצת מנויים אחת, לא בהכרח ישיג אותן התוצאות עבור קבוצה אחרת. עם זאת, ישנם כמה טיפים, שתוכלו להשתמש בהם בהרבה מצבים, כדי לעזור למנויים שלכם.

חזרות וחיזוקים

הרבה קורסים עובדים בשיטת “הסולם”.

זה אומר בעצם שהתלמידים לומדים את השיעור הראשון לפני שהם עוברים לשיעור הבא. ברגע שהם מסיימים עם השיעור הזה, הם עוברים לבא אחריו.
ממש כמו טיפוס על שלבים בסולם.

במקרה הזה, חשוב מאוד שהתלמידים יבינו את השיעור הנוכחי, כדי שיוכלו לעשות את הצעד הבא בבוא הזמן. המידע שהועבר בשיעור הקודם הוא בגדר חובה כדי להבין את השיעור הבא באופן מלא.

אבל מה קורה כאשר מישהו לא מבין את השיעור הקודם במלואו?

במקום לחזור על שיעור (דבר שעלול לעצבן את התלמידים שכבר הבינו אותו), נסו להציג את אותו המסר, אבל בדרכים שונות.

למשל, הציגו את חומר הלימוד בפורמטים שונים. כל הפורמטים ילמדו את אותו התוכן, אבל בעוד יוסי מעדיף לקבל את החומר בפורמט וידאו, רינת תעדיף לקבל אותו בפורמט של מאמר כתוב.

כאשר התלמידים שלכם מתקדמים הלאה, זה יכול להיות רעיון טוב לחזור על שיעורי עבר. אם תיגעו בקצרה בנקודות חשובות שכבר כיסיתם (והן חשובות לשיעורים הבאים), זה יחזק אצל התלמידים שלכם את הידע שהם כבר צברו.

זה גם יבטיח שאף תלמיד לא יישאר מאחור, כאשר השאר ממשיכים קדימה במערכי השיעור.

הקשיבו למנויים שלכם

אני בטוח שאתם מכירים את הנושאים שאתם מלמדים לעומק.

יכול להיות שזה מה שיפריע לכם לראות את השיעורים דרך העיניים של התלמידים שלכם.

כל אחד מאיתנו היה תלמיד בנקודת זמן כזו או אחרת. אז אתם יכולים לנסות להעלות זיכרון דהוי מהימים שלכם כתלמידים בבי”ס או כסטודנטים באוניברסיטה, כדי לנחש מהן הבעיות שהתלמידים שלכם עומדים מולן. אבל יש לכם מאגר עכשווי של תלמידים.

אתם יכולים פשוט ללכת למקור ולשאול את הקהילה שלכם אם יש למישהו בעיה עם השיעורים המועברים.

אם רוב התלמידים טוענים שהשיעורים עוברים מהר מדי, אז תוכלו להאט את הקצב. התלמידים שלכם יכולים גם לציין שהם מעדיפים יותר מסוג תוכן מסוים ופחות מסוג אחר.

יש לכם קו ישיר למנויים שלכם. כל מה שאתם צריכים לעשות זה לשאול ואז לבצע שינויים והתאמות לפי המשובים.

תהיו תמיד סבלניים

המנויים שלכם לא מבינים את החומר טוב כמוכם.

זו הסיבה שהם הצטרפו לאתר שלכם. המנויים שלכם צריכים אתכם כדי שתעזרו להם להתמודד עם האתגרים והמכשולים שלהם.

אתם עשויים לגלות שאנשים פונים אליכם כאשר הם מתוסכלים. יכול להיות שהם ניסו להבין משהו בכוחות עצמם ובמשך זמן רב, ועכשיו הם מרגישים חסרי אונים. תוכלו לזהות זאת אם ההודעה שהם שולחים אליכם נכתבת בנימה של רוגז או אפילו כעס רב.

כישלון הוא דבר מלחיץ מאוד. אז אם מישהו פונה אליכם במצב של תסכול או חוסר אונים, עשו את המיטב כדי להיות נחמדים ולהבטיח להם שזה בסדר גמור לפנות אליכם לעזרה.

אם אתם שמים לב שישנן שאלות שחוזרות על עצמן, דאגו להתייחס לתשובות במהלך השיעורים שלכם.

מצאו פתרון ואפשרו למנויים שלכם לקבל אותו בקלות.

להגדיר ולהשיג יעדים

אתם רוצים שהאתגרים והמכשולים של המנויים שלכם ייפתרו עד סוף הקורס.

המנויים בקהילה שלכם חייבים להרגיש תחושת הישג כאשר הם משלימים את הקורס שהכנתם עבורם.

בעוד שתמיד אפשר לחבר שיעורים אקראיים לאוסף אחד, עדיף להסתכל על התמונה הגדולה.

צרו שיעורים ספציפיים, שנבנים אחד על השני. תכננו את הקורס כך, שהתלמידים יתחילו עם החומר הבסיסי, ולאט לאט יתקדמו לעבר החומרים המתקדמים יותר.

המנויים שלכם צריכים להסתכל אחורה על מה שלמדו ולהבין את הערך שיש בידע החדש שקיבלו מכם.

לאפשר קשר קל ונוח

כשאנחנו היינו בבית ספר ולא הבנו משהו בשיעור, המורים היו אומרים לנו “פגוש אותי אחרי השיעור”.

היינו פוגשים אותם אחרי השיעור, כדי שיסבירו לנו טוב יותר למה התכוונו במהלך השיעור, ואנחנו נוכל להבין טוב יותר.

אפשרו למנויים שלכם “לפגוש אתכם אחרי השיעור” על ידי מתן אפשרויות יצירת קשר נוחות. זה יכול להיות באמצעות המייל, תגובות באתר, פייסבוק, פורום וכו’. אתם צריכים רק להבהיר למנויים שלכם בצורה ברורה מהי דרך ההתקשרות הנוחה ביותר מבחינתכם, כדי שלא תצטרכו להתעסק עם הרבה מקורות של שאלות.

לאפשרות שיש למנויים שלכם ליצור איתכם קשר ישיר יש יתרון כפול.

זה לא רק לוודא שהם מבינים את התכנים שאתם מעבירים להם, אלא זה גם מקטין את הסיכוי שהם יבטלו את החברות שלהם מתוך תסכול. יתכן והמנויים שלכם יחשבו, לא בצדק, שאין לכם את המענה לבעיות שלכם, והם יבחרו לבטל את המנוי, רק כי לא יכלו ליצור איתכם קשר.

אתם יכולים לתת למנויים שלכם את מה שהם מחפשים (ואולי לא מצליחים למצוא), אם תהיה להם האפשרות ליצור איתכם קשר בקלות.

שימו לב לזמן של המנויים שלכם

רוב המנויים שלכם לא יכולים להקדיש זמן רב לאתר שלכם (גם אם היו רוצים).

לכולנו יש הרבה מה לעשות בכל זמן נתון. לכן אתם צריכים לשים לב שכל תוכן, שאינו הכרחי לשיעור, לא יופיע. יכול להיות שזה יהיה מעניין מאוד להוסיף מאמר על ההיסטוריה של גילוף פירות באתר שעוסק בזרי פירות. או שיהיה מעניין להוסיףמאמר על ההיסטוריה של גזעי כלבים. אבל אם התכנים האלה לא פותרים את הבעיות שיש למנויים, שימו אותם בצד, או בתור חומר קריאה אופציונלי.

יתכן גם שתצטרכו להגיד למנויים שלכם במה חשוב להתרכז ובמה לא, כי הם פשוט לא יודעים.

זה התפקיד שלכם בתור המומחים.

תבחנו את התלמידים שלכם

למרות מה שאולי חשבנו כשהיינו בבית ספר, בחינות לא אמורות להיות עינוי.

הבחינות היו הדרך של המורים לבדוק אם הבנו את החומר הנלמד.

אתם יכולים לעשות אותו דבר עם המנויים שלכם. תנו להם להוריד מסמך עם שאלות, או גישה לעמוד שבו יופיעו השאלות האלו. בקשו מהם לענות על השאלות וליצור איתכם קשר עם כל השאלות שעלולות לצוץ אצלם.

ישנם כל מיני תוספים לוורדפרס שמאפשרים ליצור שאלונים ומבחנים.

העוזר של המורה

עזרה אחד-על-אחד לוקחת זמן.

אם גיליתם שאין לכם מספיק שעות ביממה כדי לטפל בהכל, קחו קצת עזרה.

אתם יכולים לקדם מנויים עם יכולות מתקדמות, שיהיו העוזרים שלכם. אתם אפילו יכולים לתת להם את המנוי שלהם בחינם, כתמורה על כך שעזרו לכם לעזור למנויים אחרים.

אתם צריכים רק לשים לב מדי פעם לתשובות שהם נותנים למנויים אחרים ולבדוק אם צריך לתקן אותן. למרות שאתם עדיין מעורבים, זה יצרוך מכם פחות זמן.

זוהי עוד סיבה מעולה להוסיף פורום או לאפשר תגובות בעמודי השיעורים. מהר מאוד אתם תגלו, שכאשר מנוי אחד שואל שאלה, מנוי אחר עונה לו עליה.

אל תפסיקו ללמוד

אתם יכולים להיות המורים, אבל אתם יכולים להיות גם התלמידים.

מכיוון שאתם משתפים את הידע שלכם עם אחרים, חשוב מאוד שתמשיכו לשפר את הידע שלכם.

תרשמו את עצמכם לעדכונים, ניוזלטרים, אתרים וכו’, כדי להישאר מעודכנים בתחום שאתם עוסקים בו. נסו לעקוב אחרי מומחים בתחום שלכם, כדי לשמור את האצבע על הדופק.

למידה מתמשכת תועיל לכם ולקהילה שלכם.

שתפו את הפוסט

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

בטוח שיעניין אתכם גם...

סמינר יומי לעסקים

תכנית 6 השלבים לבניית שיתוף פעולה ריווחי

מחזור מס' 6 של

סמינר שיתופי פעולה

יוצא לדרך!