רשימת דיוור היא (עדיין) אחד הכלים היעילים שיש לבעלי עסקים כדי להגיע לקהל היעד והלקוחות שלהם, בין אם מדובר בתכני העשרה וערך נטו, מכירה או תמיכה ושירות.
52 הרעיונות לתוכן שיעניין את רשימת התפוצה שלכם הם מקום מצוין להתחיל בו.
אבל זה לא נגמר רק בתוכן שאתם שולחים למנויים שלכם. אתם חייבים גם לפלח אותם, כדי שתוכלו לדעת בדיוק רב ככל האפשר מה מעניין כל אחד.
פילוח המנויים ברשימת הדיוור
ישנן 2 שיטות מרכזיות לפילוח מנויים: פילוח באמצעות רשימות ופילוח באמצעות מיקוד.
פילוח באמצעות רשימות ייעודיות
רוב מערכות הדיוור מאפשרות לעשות פילוח באמצעות חלוקה לרשימות ייעודיות, לפי תחומי עניין, מוצרים ושירותים שנרכשו ועוד.
אתם יכולים ליצור רשימה ייעודית עבור מנויים שהתעניינו במוצר או שירות X, ורשימה ייעודית אחרת למנויים שהתעניינו במוצר או בשירות Y.
זו חלוקה מצוינת, וחשוב שתעבדו בצורה הזו, אבל היא מאלצת אתכם לשלוח מייל נפרד לכל רשימה עם התוכן הרלבנטי.
לדוגמה, מנויים שהתעניינו בנעליים, יהיו חלק מרשימת “נעליים”, ויקבלו מייל עם מבצעים על נעליים. מנויים שהתעניינו בחולצות, יהיו חלק מרשימת “חולצות”, ויקבלו מייל עם מבצעים על חולצות.
החסרון הגדול של השיטה הזו בא לידי ביטוי כאשר יש לכם מנויים ששייכים ליותר מרשימה אחת, ולכן הם יכולים לקבל מספר מיילים במקביל, או בפרק זמן מאוד קצר, דבר שעלול לגרום להם להסיר את עצמם מהרשימה שלכם, בגלל הצפת מיילים, למרות שהם מתעניינים במה שאתם מציעים.
בדוגמה שלנו, אם יש מנוי שהתעניין גם בנעליים וגם בחולצות, הוא יקבל מכם (לפחות) שני מיילים עם המבצעים.
חסרון נוסף הוא שאתם עלולים למצוא את עצמכם עם עשרות (ואולי מאות) רשימות שונות.
אז איך אפשר להימנע, או לכל הפחות לדלג, מעל לחסרונות הללו?
פילוח באמצעות מיקוד
כאמור, פילוח לפי רשימות הוא חשוב, אבל תעשו אם אתם רוצים לשלוח מייל אחד, לכל רשימת הדיוור (או לרשימה ספציפית), אבל להציג קטעי תוכן שונים לכל מנוי, בהתאם למאפיינים שלו במערכת?
כאן באה לעזרתנו מערכת סמוב, שאנחנו אוהבים ומשתמשים בה בעסק שלנו, בין השאר בזכות הפיצ’ר המדהים של “מיקוד”.
הפיצ’ר הזה מאפשר לכם “למקד” קטעי תוכן שונים (פיסקאות, תמונות, סרטונים וכד’), בהתאם לפילטרים על שדות מובנים ומותאמים שיש לכל מנוי במערכת.
אם ניקח את הדוגמה הנ”ל, אתם יכולים ליצור רשימה אחת “לקוחות”, ובנוסף ליצור שדה מסוג בחירה מרובה, שנקרא לו “מוצרים”. השדה הזה יוכל לקבל את הערכים נעליים, חולצות וכן הלאה.
כל איש קשר שקנה את אחד המוצרים שאתם מציעים, יתווסף לרשימה “לקוחות”, ובשדה “מוצרים” אתם תסמנו את המוצר שקנה, וזה יכול להיות יותר ממוצר אחד, כי השדה הוא מסוג בחירה מרובה.
אפשר לעשות את זה ידנית, ואפשר גם לעשות את זה עם אוטומציה שיווקית, אבל זה לא הנושא הפעם. אתם מוזמנים ליצור קשר ונבחן איך להפוך תהליכים ידניים בעסק שלכם, לתהליכים אוטומטיים, שיחסכו לכם זמן ועצבים :).
נמשיך בדוגמה…
אחרי שהלקוח נכנס לרשימה וקיבל את המוצר שקנה לתוך השדה המותאם, אפשר לבנות את המייל הממוקד.
כאן נכנס הסרטון הקצר שהכנו לכם על איך לשלוח מייל אחד לנמענים שונים, ולהציג קטעי תוכן ממוקדים לפי ערכים שיש בפרטי איש הקשר של כל נמען.
הטבה מיוחדת לנרשמים בקישור:
25% הנחה ברכישת רישיון מערכת (עד 20,000 אנשי קשר). קוד קופון sitesuccessPR.
1000 סמסים חינם בשדרוג ראשון. קוד קופון sitesuccessSMS.
קישורים שימושיים
- משפך שיווקי – מרעיון למציאות – קורס אינטרנטי שמדגים איך לבנות משפך שיווקי באמצעות Smoove