תוכן הוא דרך יעילה ביותר לבנות את העסקים שלנו. הוא רך אבל עוצמתי. תוכן נותן ערך, בונה קרבה, מושך
לקוחות, מבסס את המומחיות שלנו ומגביר את סמכות המותג.
אבל למרות החשיבות שלו, רוב העסקים עושים שיווק תוכן בצורה שגויה ביותר:
- אנחנו כותבים מאמרים ופוסטים משעממים להחריד, שמציגים שוב ושוב את אותן עובדות, שכולם כבר מכירים.
- אנחנו יוצרים יותר מדי או פחות מדי תוכן.
- אנחנו מאמינים שהתוכן שלנו הוא כלי מכירה, במקום להוסיף ערך ובניית אמון.
אבל הטעות הגדולה מכולן היא שאנחנו מאמינים שתוכן תמיד חייב להיות בחינם!
99% מהמשווקים מאמינים בטעות שתוכן תמיד חייב להיות בחינם, דבר שגורם להם להפסיד אפשרויות הכנסה רבות.
האם לבקש מאנשים לשלם עבור התוכן שאתם מייצרים שעד כדי כך דבר אַבּסוּרדִי?
זה לא, במיוחד אם אתם מבינים למה אנשים קונים תוכן.
זה בהחלט נכון שאנשים לא קונים תוכן רק בשביל התוכן עצמו, ביחוד לאור העובדה, שכיום אפשר למצוא כל דבר בחיפוש בגוגל או ברשתות החברתיות.
הם קונים תוכן בגלל הנוחות, אלא כדי להשיג את מה שהם צריכים, מתי שהם צריכים את זה ואיך שהם צריכים את זה.
בשורה התחתונה: אנשים רוצים תשובות והם רוצים אותן עכשיו. והם בהחלט מוכנים לשלם על זה.
הנה שלוש שיטות שיראו לכם בדיוק איך גם אתם יכולים לעשות את זה עבור העסק שלכם – החל מהיום!
שיטה #1: סנדוויץ' ה"מה" וה"איך"
זוהי מערכת שמורכבת מ-2 חלקים. בחלק הראשון אתם נותנים תוכן בחינם. בחלק השני, אתם מחייבים עבור תכנים בתשלום.
התוכן החינמי אומר לאנשים מה לעשות.
התוכן בתשלום מראה להם איך לעשות את זה.
רוצים דרך נוספת לחשוב על זה? התוכן החינמי שלכם הוא מידע שימוש, בעוד שהתוכן בתשלום הוא מידע בר ביצוע.
הנה דוגמה. נניח שהאתר שלכם עוסק באימוני ספורט, ואתם רוצים לעזור לקהל שלכם להתכונן למרתון הראשון שלהם. אם תשתמשו במודל ה”מה” וה”איך”, אתם תכינו מאמר “מה” שהכותרת שלו תהיה “מה אתה צריך לעשות כדי להתכונן למרתון הראשון שלך.” במאמר אתם תפרטו מה אנשים צריכים לעשות כדי להתכונן למרתון הראשון שלהם: לבחור תחרות, להכין תוכנית אימונים, לקבוע זמן לאימונים, להכין תפריט ארוחות וכו’.
השאלה הטבעית שהקהל שלכם ישאל את עצמו עכשיו תהיה “אוקי, זה נהדר ומעניין, אבל איך אני עושה את זה?”
זה המקום שאליו נכנס התוכן בתשלום שלכם. עכשיו אתם יכולים ליצור תוכן פרימיום, שמתמקד ב”איך”, ואנשים יהיו מוכנים לשלם עבורו. אז תוכלו להכין, למשל, מאמר או סרטון שייקרא “איך להתכונן למרתון הראשון שלך.” שיפרט את כל התחרויות בארץ, כולל תאריכים, שעות, זמני סיום ממוצעים וכו’, שיהיו מאורגנות בצורה נוחה ויסודית. אם הלקוחות שלכם תמיד חלמו לרוץ במרתון ירושלים, או במירוץ הלילה של תל אביב, נתתם להם גישה נוחה למידע, והם יהיו מוכנים לשלם עבורו.
תוכן נוסף יכול להיות “למצוא זמן לרוץ”. אמרנו להם שהם צריכים למצוא זמן לאימונים, אבל איך? אתם תוכלו לתת להם רעיונות איך למצוא את הזמן המתאים ביותר לאימון, בהתאם לקטגוריות שונות של לוחות זמנים וסגנונות חיים. למשל: תוכנית למנהלים, לאמא העובדת, לסטודנטים.
“יצירת תוכנית אימונים שמתאימה לך” יכול להיות אפשרות נוספת. בפוסט הזה תציעו תוכניות אימון לכל רמה ממתחילים ועד מקצוענים, טיפים להתמודד עם פציעות, תפריטי ארוחות, מתכונים ועוד הרבה יותר. ארגנו את הנושאים באזורי תוכן מסודרים, כדי להקל על אנשים לצרוך את המידע במהירות ובנוחות.
לסיכום, הרעיון של סנדוויץ’ ה”מה” וה”איך” הוא פשוט. התוכן החינמי שלכם מועיל: הוא אומר לאנשים מה הם צריכים לעשות. התוכן בתשלום הוא בר ביצוע: הוא אומר לאנשים איך לעשות זאת.
שיטה #2: הלולאה הלא שלמה
במודל זה, התוכן החינמי שלכם שימושי ומעורר תיאבון, אבל הוא לא מספר את כל הסיפור. או שהתוכן נותן חלק מהסיפור, אבל לא נותן גישה מלאה לכלים ולמקורות שלכם. התוכן בתשלום משלים את הלולאה. הוא משלים את הסיפור או נותן ללקוחות גישה מלאה לכלים ולמקורות שלכם.
לדוגמה, יכול להיות שיש לכם 50-60 אסטרטגיות שונות לכתיבת תכנים שממירים לקוחות. הבעיה שלכלול כמות כזו גדולה של מידע במצגת אחת עלול להיות יותר מדי עבור הקהל שלכם. במקום זאת,
אתם יכולים מצגת שנקראת “10 האסטרטגיות המובילות לכתיבת תכנים”. והנה הסוד. אל תכללו במצגת את 10 האסטרטגיות הראשונות מהרשימה הזו, (1,2,3 וכו’). במקום זה, שימו במצגת את אסטרטגיות #3, #10, #22, #44 וכו’.
למה? פערים ברצף לא רק מעידים שיש עוד הרבה מידע נוסף, אלא גם יוצרים רצון עז וסקרנות למלא את החסר.
הגירסה בתשלום של התוכן יכולה להיות קורס מלא שמלמד כתיבת תוכן ומפרט את כל האסטרטגיות. ומכיוון שהתוכן שאנשים קיבלו בחינם היה איכותי ביותר, הם ירצו לשלם כדי לקבל גישה לכל האסטרטגיות.
במודל זה, החינם מוביל באופן טבעי לתשלום כדי לסגור את הלולאה.
שיטה #3: השדרוג הנוח
במודל הזה, התוכן החינמי מועבר בצורה קצת לא נוחה, בעוד שהתוכן בתשלום מועבר בצורה נוחה יותר וחסכונית בזמן.
זו נקודה חשובה מאוד: אחוז גדול של אנשים ירצו לשלם על תוכן פרימיום אם זה יחסוך להם זמן.
דוגמה טובה למודל הזה תהיה כנס אונליין שמתקיים בשידור חי במשך מספר ימים, 4-8 שעות כל יום. ההרשמה והצפיה בשידורים החיים היא חינמית לחלוטין, ואם אתם מוכנים לשבת שעות שלמות כל יום מול המסך כדי לצפות בתכנים, לא תצטרכו לשלם אפילו שקל. העניין הוא שרוב האנשים לא יכולים לבלות כל כך הרבה זמן מול המחשב, לכן אפשר להציע שדרוג נוח: רכישה מוקדמת במחיר מוזל של הקלטות הכנס, או רכישה במחיר מלא שלהן, אחרי שהכנס מסתיים.
זה יכול לעבוד גם עם מידע ספציפי. טמפלייטים וקבצים להורדה הם שדרוג נוח. קבצים במספר פורמטים כמו אודיו, וידאו וטקסט הם דוגמה מושלמת, כי יש אנשים שיעדיפו להקשיב ולא לקרוא, ולהיפך.
לסיכום
התוכן החינמי שלכם עונה על שאלת ה"מה?", והתוכן בתשלום עונה על שאלת ה"איך?"
התוכן החינמי שלכם שימושי, אבל לא מספר את כל הסיפור או נותן גישה לסט המלא של תוכן או כלים. התוכן בתשלום שלכם סוגר את הלולאה.
אתם מציעים את התוכן החינמי שלכם בפורמט קצת לא נוח, ואת התוכן בתשלום בפורמטים קלים ונוחים יותר.