מצגת מוצלחת היא שילוב של תוכן מעולה, הגשה חזקה ועיצוב מושלם. כאשר גורם אחד לא מסונכרן עם האחרים, זה יכול להרוס את הכל. כדי להבטיח שהמצגת הקרובה שלכם תהיה מוצלחת, מומלץ מאוד להימנע מהטעויות שפוסט זה יסקור.
1. צילומים לא טבעיים
2. רשימות בולטים
אין דבר שמרדים יותר מאשר מצגות מלאות ברשימות בולטים. הרעיון המרכזי שלכם הולך לאיבוד בגלל עומס הטקסט, ואתם גם לא ממש יכולים להוסיף אמצעים חזותיים. מכיוון שאי אפשר לוותר על הבולטים לגמרי, כדאי לשקול לשים כל רעיון מרכזי אחד בכל שקופית, במקום מקבץ של נקודות. זה גם יהיה אסתטי יותר, וזה גם יכול להיות יותר נוח כי לא תצטרכו לחפש מילים ספציפיות בתוך הטקסט ולא תצטרכו לקרוא ישירות מהשקופית.
3. יותר מדי אפשרויות
“חוק ה-3” בא לידי ביטוי בכתב ובעל פה כמעט בכל מקום (ממש כמו בצבא). “1-0-0”, “התחלה-אמצע-סוף” ועוד. למה רק 3 דברים? לקהל יש נטיה לאבד את המיקוד והזיכרון שלו אחרי יותר מ-3 נקודות. לפני שאתם מתחילים לעבוד על המצגת שלכם, אתם צריכים להחליט על 3 נקודות מרכזיות ולחזור עליהן לאורך המצגת, כדי להדגיש את החשיבות שלהן.
4. הסוג הלא נכון של השתתפות
הקהל שלכם יהיה מורכב מ-2 סוגים שונים של אנשים. המוחצנים והמופנמים. המוחצנים ישמחו להשתתף, בעוד שהמופנמים יעדיפו רק להקשיב ולהפנים את התוכן. לדוגמה, חלק מהקהל ישמח להציג את עצמו, בזמן שחלק אחר ירגיש עם זה מאוד לא בנוח. אתם חייבים לרצות את 2 סוגי האנשים האלה, על ידי הסבר שההשתתפות היא לא חובה, ועל ידי אי קיום “בוחן פתע” אקראי לקהל באמצע המצגת.
5. עומס יתר של נתונים
זה אולי יישמע מהפכני או לא טבעי, אבל מצגות עובדות הכי טוב, כאשר משלבים סיפורים ולא רק נתונים. אתם יכולים לתבל את המצגת שלכם בסיפורים ועל ידי כך להעשיר את תוכן המצגת שאתם מעבירים, וכמובן לעניין את הקהל שלכם. אפילו אם אתם עושים מצגת של תקציב שנתי, אתם יכולים להכניס לתוכה את הסיפורים האישיים שעזרו להגיע לנקודת הזמן הזו. אתם יכולים לשתף במשהו משמעותי מבחינה רגשית לפני שאתם עוברים לדבר על מספרים. ציטוט ידוע אומר “אנשים ישכחו מה אמרתם, אנשים ישכחו מה עשיתם, אבל אנשים לעולם לא ישכחו איך גרמתם להם להרגיש”.
לסיכום
אם תשימו לב לכל הטעויות הללו, תוכלו להפוך את המצגות שלכם למוצלחות מאוד, כאלו שמשאירות רושם על הקהל ששמע אותן, ואם שילבתם בהן גם מעמד מכירה, הרושם שהשארתם על הקהל יביא אותם גם לרכוש מכם את המוצר או השירות שהצעתם.