למה אימייל מרקטינג עלול להזיק לעסק שלך

תוכן עניינים

אני בטוח שמעתם את זה בעבר – שיווק בדואר אלקטרוני הוא חלק חיוני בכל עסק שרוצה לפעול באונליין.אם אתם לא עושים את זה עכשיו, או שאתם עושים את זה רק מדי פעם, הגיע הזמן להגביר כוח.

אבל האם ידעתם שהטמעת שיווק בדואר אלקטרוני בצורה לא נכונה יכולה למעשה לפגוע בעסק שלכם במקום לעזור לו?

למרות ערוצי השיווק הרבים הקיימים כיום, עסקים מסתמכים על שיווק בדואר אלקטרוני כדי למשוך לקוחות באופן אישי. זה עדיין הערוץ הטוב ביותר להגיע לאנשים ולהציע להם ערך.
אבל יש דרך נכונה ודרך לא נכונה לעשות את זה. אם אתם פונים לקהל שלכם בטייס אוטומטי, בלי אסטרטגיית שיווק טובה, אתם עלולים לפגוע במותג שלכם ולהרחיק לקוחות.

היום כבר לא מספיק לעשות שיווק בדואר אלקטרוני ‘בסדר’. הנה 5 הסיבות לכך.

1. שיווק בדואר אלקטרוני חשוב מכדי להשאיר אותו ליד המקרה

אם שיווק במייל הוא לא חלק מארגז הכלים שלכם בשיווק הדיגיטלי, אתם מפספסים הזדמנויות מדהימות ומשאירים כסף על השולחן. למרות שקיימות שיטות שיווק חדשות, שיווק במייל הוא עדיין חלק חיוני בכל אסטרטגיית שיווק.

ההערכה היא שמדי יום נשלחים כ-300 מיליארד מיילים, והמספר הזה עוד עולה. תסתכלו על כל מותג גדול ותראו שהם בונים רשימות באופן פעיל ומתקשרים עם המנויים שלהם.

אבל אתם לא יכולים להשאיר את זה ליד המקרה. אם רק תבנו רשימה ותפוצצו אותה במיילים אקראיים, לא תקבלו את התוצאות שאתם רוצים.

אם תיגשו לזה כך, אתם תשלחו מיילים שאינם רלוונטיים למנויים שלכם. עם כל הזבל בתיבות הדואר הנכנס שלהם מדי יום, הם פשוט יתעלמו מהמיילים שלכם. האפשרות הגרועה יותר היא שהם יחשבו שאתם שולחים להם ספאם.

במקום זה, אתם צריכים אסטרטגיה. קחו את הזמן כדי להבין באמת את המנויים שלכם, תכתבו מיילים בעלי ערך רב, שמותאמים במיוחד לתחומי העניין שלהם. בעזרת פרסונליזציה של המיילים שלכם, אתם תיצרו חווית לקוח טובה יותר ותבנו חיבור חזק יותר עם הקהל שלכם.

2. הלקוחות שלכם רוצים חוויה אישית

כיום, המגמה של השיווק הדיגיטלי היא פרסונליזציה. שיווק במייל עובד טוב כל כך כי הוא מלכתחילה מאוד אישי. החוזק של שיטת השיווק הזו הוא שהמסר שלכם מגיע ישירות לתיבת המייל של המנויים שלכם.

המנויים שלך מופצצים בכמויות מיילים אדירות כל יום, לכן אתם צריכים להתאמץ יותר כדי לבלוט מעל האחרים. כאן נכנסת לתמונה הפרסונליזציה.

איך תעשו פרסונליזציה לשיווק שלכם במייל? זה כולל יותר מרק הוספת שם הנמען בברכה או בשורת הנושא.

אתם יכולים לעשות פרסונליזציה של המיילים שלכם על ידי שליחת ‘תוכן חכם’. משמעות הדבר היא התאמת התוכן שאתם מציעים בהתאם להיסטוריה, ההעדפות וההתנהגויות שלהם.

דרך מצוינת לעשות זאת היא על ידי פילוח הרשימה שלכם, ולאחר מכן להציע את התוכן המתאים לפי הפילוחים המתאימים.

תבדקו את היסטוריית הקניות, תחומי עניין, מיקום, זמני פעילות וכל דבר אחר שרלוונטי לעסק שלכם. אתם אמורים להיות מסוגלים לראות את הפילוחים השונים ברשימה שלכם. לאחר מכן, תוכלו ליצור מסרים והצעות ייחודיות עבור כל אחד מהפילוחים ולהבטיח שאתם מגיעים לאנשים הנכונים עם התוכן הנכון.

3. הלקוחות שלכם מצפים לפתרונות מיידיים

אנחנו חיים בעידן של קשר מתמיד, וזה רק הולך ומתגבר. כיום אתם יכולים להזמין אוכל, לדבר עם חברים בכל מקום בעולם, להזמין הסעה, או לקבל כל מידע שאתם מחפשים, באופן מיידי בסמארטפון או במכשיר אחר.

זה אומר שגם הלקוחות שלכם מחפשים תגובות מיידיות. אתם חייבים להיות זמינים ולספק את המידע המבוקש, אחרת מישהו אחר יעשה זאת.

איך תציעו תמיכה בדיוק בזמן שהמנויים שלכם צריכים אותה? אין סיכוי בעולם שתוכלו להישאר ערים 24/7 מול תיבת המייל שלכם, אבל יש כמה פתרונות אחרים.

אפשרות אחת היא להשתמש בצ’אטבוט כדי לענות על שאלות נפוצות. צ’אטבוט הוא פלטפורמה שמשתמשת במאגרי המידע שלכם, כדי לענות על שאלות.

אחד היתרונות הגדולים של צ’אטבוטים הוא שהם פועלים 24 שעות ביממה, ויכולים לספק תשובות לרוב השאלות שיש למנויים שלכם. זה מרגיש כאילו הם משוחחים עם נציג אנושי של העסק שלכם. הצ’אטבוט שלכם יכול להפנות כל שאלה קשה לתמיכה של נציג אנושי.

רעיון נוסף הוא לספק מאגר מידע טוב, שהמנויים שלכם יכולים לגשת אליו מתי שרק ירצו ולחפש את התשובות לשאלות שלהם. מאגר המידע שלכם יכול לכלול קישור לתכנים שלכם, וגם למשאבים אחרים כמו שאלות נפוצות, ויקי ומדריכים לפתרון בעיות.

אם יש לכם נציגי שירות לקוחות, סווגו את השאלות שהם מקבלים לקטגוריות שונות. השתמשו בתוכנה כדי להפריד בין פניות לתמיכה, שאלות כלליות או החזרים כספיים. לאחר למדו את הנציגים שלכם לעבוד לפי פרוטוקול מסודר. אתם יכולים גם לשכור עוזרים וירטואליים במקומות שונים בעולם כדי לטפל בשאלות בכל שעה ביום או בלילה.

4. מיילים לא רלוונטיים גורמים לאנשים להסיר את עצמם מהרשימה

כדי שהשיווק שלכם במייל יעבוד, התוכן והצעות הרכישה שאתם מציעים חייבים להיות רלוונטיים למנויים שלכם. אנשים מסירים את עצמם במהירות מרשימות ששולחות מיילים שלא מעניינים אותם. מיילים כאלה גורמים לתשישות הרשימה. זכרו שאנשים מופצצים במיילים כל הזמן.

איך יוצרים תוכן בעל ערך באופן עקבי? המפתח הוא להכיר את קהל היעד שלכם כדי שתדעו מה הוא רוצה מכם.

צרו פרופיל לקוח אידיאלי מפורט עבור המנויים שלכם. ערכו מחקר שוק ובססו את הפרופיל הזה על נתונים אובייקטיביים שהתקבלו מהמחקר שלכם.

אחרי שיצרתם את פרופיל הלקוח האידיאלי שלכם, עליכם להמשיך ללמוד על הקהל שלכם באופן שוטף. אתם יכולים להשתמש ברשימות שלכם כדי לעשות זאת. ברגע שתתחילו להציע תוכן והצעות רכישה, תראו מה ממיר ומה לא.

כלי ניתוח יכולים לעזור לכם ללמוד על הקהל שלכם כדי שתוכלו לחדד את התוכן שלכם עוד יותר. לדוגמה, אתם יכולים לעקוב אחר ההתנהגות של המנויים באתר שלכם. אם אתם רואים שהם מתעכבים בעמוד מסוים, זה אומר שהם מוצאים את התוכן רלוונטי.

אתם יכולים גם להבטיח שהתוכן שלכם רלוונטי למנויים שלכם על ידי הגדרת הציפיות הנכונות כבר בזמן הרישום שלהם לרשימה. תנו לאנשים מושג מדויק למה הם יכולים לצפות מהרשימה שלכם ומהתוכן שתשלחו. זה יקטין את אחוזי ההסרה שלהם מהרשימה.

5. אתם צריכים אסטרטגיות ברמה גבוהה יותר

כדי להצליח בשיווק במייל, אתם צריכים לנצל את היתרונות של אסטרטגיות ברמה גבוהה יותר. בנוסף לפרסונליזציה של המיילים שלכם, מתן פתרונות מיידיים ושליחת תוכן רלוונטי באופן עקבי, הנה עוד כמה דברים שאתם יכולים לעשות כדי לקחת את השיווק שלכם במייל לשלב הבא.

אוטומציה

ישנן דרכים רבות לבצע אוטומציה כדי לחסוך זמן, לצמצם טעויות אנוש ולהציע חוויה טובה יותר למנויים שלכם. זה כולל טריגרים לפעולות המשך ותהליכי עבודה אוטומטיים שעוזרים לכם לזהות ולטפח לידים.

הטמעה

אתם יכולים להטמיע שיווק במייל עם המדיה החברתית שלכם, מסעות הפרסום שלכם ושיווק אורגני. זה יעזור לכם להגדיל את הקהל שלכם בערוצים השונים. תנו להם גישה לתוכן ולהצעות בלעדיות בכל פלטפורמה וקדמו את עצמכם במספר ערוצים במקביל, כדי להגיע לתוצאות טובות עוד יותר. זה נקרא שיווק רב-ערוצי והוא רותם את הכוח של כל ערוץ לתוצאות כלליות טובות יותר.

בדיקה

לעתים קרובות משווקים מתעלמים מבדיקות A/B כשיטה לניטור ולשיפור השיווק במייל. בדיקת A/B כוללת הפעלת שתי גרסאות של אותו מייל עם רכיב אחד בלבד שונה, כדי לבדוק איזו מהן תמיר יותר, ולאחר מכן חידוד המסר שלכם כדי לקבל תוצאות מיטביות.

חידוש מעורבות של מנויים

צרו אסטרטגיה לגרום למנויים לא פעילים להיות מעורבים יותר. זהו מנויים שלא פותחים את המיילים שלכם והציעו ערך נוסף, כדי לזכות בהם בחזרה. אתם יכולים לעשות את זה באמצעות קמפיין ליצירת מעורבות מחודשת, שמציג צד אחר של העסק שלכם, תוכן או הצעות בלעדיות, או תזכורות.

ערך רב יותר

ישנן אסטרטגיות רבות בהן תוכלו להשתמש כדי להציע ערך רב יותר. תחשבו על זה במונחים של החזר השקעה (ROI). המנויים שלכם משקיעים זמן ואנרגיה כשהם מצטרפים לרשימה שלכם והופכים למעורבים. הפכו את זה למשתלם עבורם על ידי כך שתיתנו פתרונות לבעיות שלהם, תבדרו אותם, או תיתנו להם השראה.

אל תישארו מאחור

שיווק במייל כאן כדי להישאר, אבל אתם חייבים להישאר מעודכנים בטרנדים המתפתחים כל הזמן. אל תעשו רק את המינימום ותשאירו את השיווק במייל ליד המקרה. קחו שליטה והשתמשו בשיטות אלה כדי למשוך את הקהל שלכם ולבנות איתו קשרים מתמשכים. זה לא רק יגדיל את הרווחים שלכם, אלא גם יעזור לכם להשיג תוצאות ולהשיג רמות גבוהות יותר של הצלחה.

מוזמנים לקרוא על סמוב – הפלטפורמה לניהול שיווק מבוסס יחסים

שתפו את הפוסט

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

בטוח שיעניין אתכם גם...

סמינר יומי לעסקים

תכנית 6 השלבים לבניית שיתוף פעולה ריווחי

מחזור מס' 6 של

סמינר שיתופי פעולה

יוצא לדרך!