כבעלי עסקים, הזמן שלכם יקר. אתם יודעים שקורס דיגיטלי הוא התשובה, אבל אתם גם יודעים שאתם צריכים להיות יעילים. הצעד הראשון הוא למצוא רעיון רווחי לקורס הדיגיטלי.
המפתח לבחירת נושא הקורס שאתם יודעים שיימכר הוא לא ללכת עם האינסטינקט הטבעי שלכם או עם מה שאתם טובים בו. האם זה מנוגד לאינטואיציה? כן! האם זה עובד? כן! אז המשיכו לקרוא כדי לגלות איך לדעת אם הקורס הדיגיטלי שלכם יימכר… ב-5 דרכים קלות.
אתם בהחלט רוצים נושא שאתם יודעים עליו מספיק כדי ללמד. אבל אם זה נושא שאנשים לא מחפשים ללמוד, אתם תבזבזו הרבה זמן ומשאבים לחינם. אין דבר גרוע יותר מאשר לבזבז שעות ביצירת שקופיות, בחירת התמונות הנכונות, יצירת דפי עבודה ולאחר מכן להקליט את הקורס, רק כדי לגלות שאפילו הקולגה העסקי הטוב ביותר שלכם לא רוצה לקנות אותו.
במקום זאת, בצעו את המחקר שלכם מראש וודאו שהנושא הוא כזה שאנשים לא רק רוצים ללמוד, אלא ישלמו כסף טוב כדי ללמוד.
הנה 5 דרכים בהן תוכלו לגלות אם נושא הקורס הדיגיטלי שלכם יימכר.
1. בדקו את התחרות שיש על נושאי הקורס
חפשו אילו קורסים כבר קיימים בנושא שלכם. מה מלמדים בקורסים האלה? מה נמכר טוב?
היכן ניתן למצוא את המידע:
- גוגל - חיפוש מילות מפתח פשוט, כולל המילים קורס או הכשרה או תוכנית, יראה לכם מה נמכר באינטרנט ואילו קורסים מדורגים הכי גבוה. אתם יכולים גם לראות מילות מפתח קשורות מוצעות בתחתית דף החיפוש.
- אתרי קורסים - לאילו קורסים נרשמים הכי הרבה משתתפים בתחום שלכם? תסתכלו במיוחד על קורסים בתשלום, מכיוון שאתם רוצה נושא שאנשים מוכנים לשלם עבורו.
2. בקשו מהלקוחות שלכם נושאים לקורס
גלו מהן השאלות והבעיות הגדולות ביותר של הלקוחות שלכם, שקשורות לתחום ההתמחות שלכם. אם עדיין אין לכם לקוחות, התמקדו בקהל היעד שלכם.
איך לקבל את התשובות:
- סקרים - בקשו מהם לדרג את הנושאים השונים. אתם יכולים להציג גם אפשרות של ‘אף אחד מהנושאים לעיל’, כדי לראות איזה אחוז לקוחות פוטנציאליים אתם מאבדים. אולי אף אחד מהרעיונות שלכם לא מושך את קהל היעד.
- פורומים וקבוצות - מצאו פורומים וקבוצות שבהם קהל היעד שלכם מסתובב וקראו פוסטים. הפכו לחלק מהשיחה ושאלו על אתגרים מרכזיים סביב הנושא שלכם. תחשבו איך להתאים את הנושא שלכם כדי לענות על האתגרים האלה.
3. תנו לקהל היעד לבחור בין נושאי הקורס
אתם צריכים שיהיו לכם 3-5 רעיונות לנושאים לקורס. אחרי שחשבתם על הנושאים האלה, בקשו מקהל היעד שלכם לבחור איזה נושא מעניין אותם ללמוד. השיטה הזו תעבוד טוב יותר אחרי שעשיתם סקר ששואל על אתגרים מרכזיים.
איך לשאול:
- סקר נוסף - בקשו מהם לדרג את הנושאים השונים. אתם יכולים להציג גם אפשרות של ‘אף אחד מהנושאים לעיל’, כדי לראות איזה אחוז לקוחות פוטנציאליים אתם מאבדים. אולי אף אחד מהרעיונות שלכם לא מושך את קהל היעד.
- צרו סקר בדף הפייסבוק או בקבוצה שלכם - יש פונקציה מובנית לכך בפייסבוק. ואתם יכולים לפרסם את הסקר שעשיתם במערכת אחרת גם כאן.
4. בדקו את העניין שיש לקהל היעד בתוכן הקורס
תנו לאנשים לטעום מהתוכן שאתם מציעים ובצעו מדידה של התגובות שאתם מקבלים. הקפידו ליצור תוכן איכותי, שמציע פתרונות קטנים לבעיות ספציפיות, שקשורות לנושא הקורס שלכם.
זכרו לאסוף כתובות מייל בכל מקום אפשרי, או לעקוב אחר ביקורים בדפים באמצעות פיקסל מעקב, כגון פיקסל של פייסבוק.
איזה תוכן ליצור:
- מדריך או צ’קליסט מתנה
- וובינר קצר על פיסת תוכן מהקורס המלא
- פוסט בבלוג
- אינפוגרפיקה
5. הרשמה מוקדמת / הרשמה לרשימת המתנה לקורס
תנו לאנשים אפשרות להירשם מראש לקורס, ותבדקו גם כמה אנשים נרשמים כדי לקבל הודעה מוקדמת מתי הקורס פתוח להרשמה.
איך לנהל את ההרשמה:
- שימו טופס לידים פשוט במספר מיקומים, כגון הבלוג שלכם או דפי תודה.
- שימו את הטופס בדף נחיתה משלו, שיתן הצצה לתכני הקורס, או לסילבוס, ורשימת יתרונות.
- צרו לפחות מייל פולו-אפ אחד עם מידע על מה שאתם מתכוונים ליצור.
- צרו סדרת מיילים אוטומטית, במידה ויקח זמן עד שהקורס שלכם יהיה מוכן.