אם אתם בדרך לבנות קורס דיגיטלי ראשון, כדאי שתכירו מספר טכניקות טובות, שיעזרו לכם למקסם את ההשפעה שתהיה לקורס שלכם על התלמידים שילמדו אותו.
נכון, אפשר למצוא בגוגל כל מיני טכניקות ודרכים, אבל אתם עלולים “לאבד את הידיים והרגליים” מרוב מידע.
אז כדי שתוכלו להתחיל בקלות, אספנו עבורכם 8 טכניקות פשוטות, שיגדילו את הסיכויים להצלחת הקורס הדיגיטלי שלכם.
ואם אתם מחפשים להקים בכלל אתר חברים, הציצו פה.
1. למדו את הצרכים של התלמידים שלכם
לפני שתתחילו לבנות את תוכן הקורס שלכם, עליכם להבין בצורה טובה את הצרכים של קהל היעד של הקורס שלכם. זה יעזור לכם להגדיר לקורס מטרות פרקטיות.
3 מקומות שבו תוכלו לקבל תשובות לשאלה “מה צריך הקהל?”
א. גוגל
ב. חברות בקהילות שבהן נמצא קהל היעד שלכם.
ג. סקר לרשימת התפוצה.
2. צרו תכנים ממוקדי משתמש
כאשר אתם מפתחים את התוכן של הקורס שלכם, חשבו תמיד על מי שילמד אותו. השתמשו בדוגמאות מעולם התוכן של התלמידים שלכם. הציגו תרחישים אמיתיים כדי להבהיר את הנקודות החשובות.
קבלו 2 רעיונות פשוטים ליישום לגבי בחירת נושא הקורס:
א. שלחו מייל ללקוחות שלכם, אל רשימת התפוצה שלכם, פרסמו פוסט בפייסבוק, ושאלו את רוכשי הקורס הפוטנציאליים מה בעצם יעניין אותם? דרך שאלון כזה תוכלו להפיק המון מידע שיסייע לכם גם ליצירת הקורסים הנכונים, וגם למסר השיווקי של העסק שלכם!
הרבה מכך טמון ומסתתר בתשובות של הקהל הפוטנציאלי שלנו.
שאלו את הקהל שלכם: מה היית רוצה לדעת יותר על:______?
אתם לא חייבים להתייחס ספיציפית לכך שאתם עומד ליצור קורס. השאלות הנפוצות של הקהל
שלנו הן אלה שעלינו לענות עליהן בקורס שלנו.
דרכים חינמיות ליצור סקר:
גוגל דוקס
Surveymonkey
ב. צרו מפת חשיבה, שבאמצעותה תוכלו להתחיל להעלות רעיונות לנושאים לקורסים. התחל פשוט לזרוק רעיונות לאויר. התחילו לרשום במפת החשיבה את כל הנושאים והשאלות שעולות ללקוח הפוטנציאלי שלכם. לכל שאלה פתחו תת שאלה וכן הלאה וכן הלאה.
כך תמצאו שיש לכם אפילו יותר מנושא אחד לקורס, ואולי אפילו כבר מבנה שלם לקורס!
מפת חשיבה יכולה להיות בדרך הרגילה של נייר ועט (כן! כן!)
בתוכנת אקסל, וורד
או בתוכנה מדליקה למפות חשיבה – XMIND.
3. בחרו פורמט מתאים לתכנים
האם המסר שלכם יעבור בצורה הכי טובה באמצעות וידאו או טקסט? האם כדאי לשלב פורמטים, או להשתמש רק בפורמט אודיו?
למשל בסרטוני וידאו, ניתן לצלם בפורמט – ראש מדבר שבו אתם מציגים את התכנים. או בפורמט של צילומי מסך.
קבלו 2 טיפים להמרת מוצרים קיימים לקורס דיגיטלי:
א. הרצאות וסדנאות – במידה ואתם עורכים סדנאות, צלמו אותן, ערכו את הצילומים, חלקו לשיעורים – ויש לכם קורס דיגיטלי. גם חסכתם וגם מינפתם זמן!
ב. וובינרים והדרכות און ליין – האם אתם מתכננים לשדר וובינר? אולי כבר שידרתם בעבר וובינר ויש לכם הקלטה?
חישבו עליו מראש כעל קורס אינטרנטי.
עברו על שלבי הכנת התכנים, והכינו את הוובינר לפי מבנה הקורס שאתם מתכננים.
שדרו את הוובינר, ו – יש לכם קורס אינטרנטי מוכן!
ואפילו לא הייתם צריכים לשבת עליו עוד כמה ימים במיוחד.
כעת מה שנותר לעשות, הוא לקחת את הקלטת הוובינר, ולחתוך אותה לפי השיעורים.
לאחר שהשיעורים מוכנים, הכינו את המסמכים שאתם מצרפים (במידה ויש)
וזהו – הקורס האינטרנטי שלכם מוכן לעלות לאוויר!
4. הניעו את התלמידים שלכם
השתמשו בשיטות שונות כדי להניע את תלמידי הקורס לצרוך את התכנים ולהתקדם בקורס. למשל, בצורת ניקוד ותחרות בין תלמידי הקורס.
5. השתמשו בחלקים מהקורס שוב ושוב
אין צורך להמציא מחדש את הגלגל, כאשר אתם יוצרים את הקורס שלכם. אתם יכולים לבנות תבניות מוגדרות לשיעורים שלכם וליישם אותן, כאשר אתם מעלים את התכנים לאתר.
6. הוסיפו אינטראקציות עם תלמידי הקורס
אף אחד לא נהנה להשתתף בקורס, שהתקשורת בו היא חד סיטרית. השתמשו בטכניקות שיגרמו לתלמידים בקורס שלכם לחשוב באופן עצמאי. עודדו אותם לשאול שאלות ולהשתתף בדיונים שונים, תנו להם משימות וכד’.
7. כווצו את התוכן שלכם לחלקים קטנים
שמרו את המטרות של השיעור פשוטות, וכווצו אותו בהתאם. אם תתנו יותר מדי מידע, התלמידים שלכם עלולים לשכוח את מה שלמדו, בגלל עודף מידע.
8. נטרו ביצועים
חלק קריטי ביותר בכל קורס אינטרנטי זה למדוד את ביצועי הקורס והתלמידים בו, ככל שהם מתקדמים בשיעורים.
למידע נוסף אודות בניית קורס דיגיטלי לחצו כאן