מה הקשר בין שיווק ללהקת רוק?

תוכן עניינים

אוקי, חברים, את הפוסט הזה רציתי לכתוב מזמן, אבל תמיד צצו דברים אחרים (אתם בטח מכירים את המצב הזה :-)).

בכל מקרה, הנה התפנה לי זמן, אז התיישבתי לכתוב.

הפוסט הזה מעט שונה מפוסטים קודמים שלי (לדעתי כתבתי רק עוד אחד בסגנון הזה), אבל אני מאמין שתוכלו לקחת ממנו הרבה לעסק שלכם.

אז הפעם אני רוצה לדבר על להקה שאני מאוד אוהב, שלשמחתי הצלחתי להדביק גם את הילדים שלי בעניין. הם מכירים אותה כבר יותר ממני, ואפילו נהנו מהופעה חיה שלהם במילאנו, בקיץ האחרון. זה היה כל כך משעשע לראות 2 ילדים קטנים מכירים את כל המילים של כל השירים, שאפילו הקהל מסביב צילם ושיתף איתם פעולה.

אבל חוץ מהשירים המעולים וההופעות החיות הכל כך טובות שלהם (למי שאוהב את הסגנון, כמובן), אפשר ללמוד מהם הרבה על שיווק.

ללהקה קוראים לינקין פארק (Linkin Park) והפוסט הזה יראה איך חבריה רתמו את האינטרנט וכוח הקהילה למערך השיווק שלהם, באמצעות וידאו, פייסבוק, מועדון חברים ועוד.

פייסבוק

מלבד העובדה שדף הפייסבוק של הלהקה מונה כ-66 וחצי מיליון אוהדים, הם ממנפים את הפעילות השיווקית שלהם באמצעות המדיה הזו.

ראשית, הם מקפידים להעלות פוסטים חדשים לדף בתדירות של אחת ליום לפחות. הפוסטים שלהם מספרים על שירים חדשים שלהם, על קליפים חדשים ועל הופעות, אפילו כאלו שיתקיימו רק בעוד מספר חודשים.

על סגנון הפעילות הזה בטח שמעתם לא פעם ולא פעמיים, ואני בהחלט מקווה שאתם מיישמים אותו גם בעסק שלכם. אבל אצל לינקין פארק זה לא נגמר שם.

הם גם מגדילים לעשות ומספרים על אפליקציה, שכל מי שמגיע להופעה שלהם, יכול להוריד וליהנות מחוויה משודרגת. ולא רק זה, אלא כל מי שישתמש באפליקציה במהלך ההופעה, ייכנס להגרלת מרצ’נדייז של הלהקה ומועדון החברים שלה.

אוקי, נחמד, אבל איך באמת יוצאים מהקופסה ורותמים את המדיה החברתית לשיווק?

הנה מה שלינקין פארק עשו: לפני כשנתיים הם הוציאו אלבום ולאחד הסינגלים ממנו הם בנו אתר מיוחד שבו אפשר לצפות בקליפ אבל עם טוויסט.

כדי לצפות בקליפ, צריך להתחבר עם פרופיל הפייסבוק, ואז בשלב מסוים, הקליפ מציג תמונות מפרופיל המשתמש של הצופה. מגניב בהחלט!

עכשיו מה עושה הצופה שמתלהב מהחיבור בין השיר לתמונות האישיות שלו? ניחשתם נכון! משתף את הקישור לקיר הפייסבוק שלו וכך מזרים תנועה נוספת לאתר. וכן הלאה וכולי…

אז נכון, אולי שימוש באפליקציות כאלה הוא קצת מעבר ליכולותיו של העסק, אבל אם אתם באמת רוצים לרתום את הקהילה והמדיה החברתית, תנו לגולשים שלכם אפשרות לשתף את התכנים שלכם בקלות (בדיוק כמו כפתורי השיתוף שנמצאים בתחתית הפוסט הזה. רמז, רמז… 😉 ).

וידאו

הלהקה מקפידה לשתף קטעים מתוך הופעות חיות, מתוך ראיונות שחבריה מקיימים במדיות השונות ואפילו סרטונים של “מאחורי הקלעים”. הם גם מתפעלים ערוץ טלביזיה ביוטיוב (=ערוץ יוטיוב פעיל, שכל הזמן עולים אליו סרטונים חדשים).

כאמור הם גם מתראיינים המון. כאשר הופיעו בגרמניה לאחרונה הם התראיינו ליד מה שפעם היה חומת ברלין, במסגרת האירועים לציון נפילתה. הם גם ציירו על אחד מקטעי החומה.

הנה קטע מערוץ היוטיוב שלהם שצולם במהלך הופעות בשוויץ וגרמניה. אי אפשר להתעלם מהקשר הבלתי אמצעי שיש להם עם הקהל שלהם, לפני ובמהלך ההופעה, ומהעובדה שהם פשוט נהנים ממה שהם עושים.
בקטע ניתן לראות גם חלק מהראיון של שניים מחברי הלהקה ליד חומת ברלין.

מועדון חברים

ללהקה יש מועדון חברים, שאליו יכול להירשם כל אחד במספר רמות חברות שונות.

מי שנרשם בחינם יכול ליצור לעצמו פרופיל משתמש, לצפות בקטעי וידאו לחברים בלבד, לפרסם בפורום ולהתמנגל (מלשון מינגלינג) עם חברים אתרים במועדון. אבל מה אם רוצים יותר?

חבר שרוצה לקבל יותר צריך לשדרג את החברות שלו לחברות בתשלום שנע בין 20$ ל-50$ לשנה. ומה הוא יכול לקבל תמורת הכסף שלו?

אפשרות לפתוח בלוג באתר, לקבל עדכונים על מכירת כרטיסים מוקדמת, להשתתף בהגרלות, מפגשי מעריצים, כניסה מוקדמת להופעות, מפגשים עם הלהקה לפני הופעות, דיסקים יחודיים לחברי המועדון, שיחות אונליין עם הלהקה, מוצרים נלווים, כמו חולצות, ועוד.

בתחילת החודש עלה פוסט לדף הפייסבוק שלהם עם צילומים של אריזת החבילות לחברי המועדון. הפוסט השיג 2 מטרות: המטרה הראשונה הייתה לעדכן את חברי המועדון, שמן הסתם גם חברים בדף, שהחבילות שלהם בדרך. המטרה השניה הייתה לעורר סקרנות וטיזינג אצל חברי הדף שעדיין לא הצטרפו למועדון.

lpu1

העובדה שחברי הלהקה מטפחים את הקשר שלהם עם הקהל, בין אם בהופעות חיות (כבר נתקלתי בהופעות שהאומן לא ממש תקשר עם הקהל) ובין אם במפגשים אחרים, גורמת לקהל להתחבר אליהם ואל הפעילות שלהם.

אנשים מאוד אוהבים להשתייך לקהילה. זה מעורר אצלם את תחושת החיבור וכך גורם להם להיות נאמנים ולהסכים להשקיע כספים בפעילויות השונות שמוצעות להם.

אנשים גם אוהבים שמפעילים אותם. למשל, בהופעה שהיינו במילאנו, לפני אחד השירים, אחד מהחברים הוציא פתק והתחיל לקרוא ממנו באיטלקית. מכיוון שהאיטלקית שלו לא הייתה משהו (נו טוב, איטלקית שכתובה באנגלית), זה שיעשע מאוד את הקהל, אבל גם חיבר אותם עוד קצת ללהקה.

ולא רק זה. הבקשה מהקהל הייתה להוציא את הטלפונים הסלולריים, לצלם את השיר ולהעלות לאתר מסוים, שבו ניתן יהיה לצפות בקליפ של השיר, שהורכב מצילומים של הצופים, וגם מזוויות צילום שונות.

כך זה נראה בתחילת השיר:

וכך נראה הקליפ:

זוכרים את הדוגמה על האפליקציה שמשדרגת את חוויית ההופעה החיה? אז אחד מהיתרונות הנוספים שיקבל מי שישתמש בה הוא 30 ימי חברות במועדון החברים שלהם.

ככה עושים מכירת המשך (Upsell) בקלות. מי שיוריד את האפליקציה, יקבל מנוי ל-30 ימים. ב-30 הימים הללו, הם יתנו לו הרבה מאוד דברים ויהפכו אותו לחבר בתשלום.

כמה פשוט, ככה חכם.

הרעיון בעסק הוא ליצור מעורבות רגשית של הקהל בפעילות של העסק, ועל ידי כך יהיה יותר קל למכור הלאה שירותים ומוצרים שונים.

יכולתי להמשיך לכתוב על הפעילות האינטרנטית של הלהקה, אבל הפוסט היה עלות להיראות כמו קידום מכירות ללהקה. אני רוצה שתקחו רעיונות, איך אתם יכולים למנף את העסק שלכם באמצעות האינטרנט והקהילה שלכם.

שתפו את הפוסט

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

בטוח שיעניין אתכם גם...

סמינר יומי לעסקים

תכנית 6 השלבים לבניית שיתוף פעולה ריווחי

מחזור מס' 6 של

סמינר שיתופי פעולה

יוצא לדרך!