יש לכם עסק בתחום האימון או הייעוץ? הכירו את החברה הטובה החדשה שלכם: הצעה בעלות נמוכה.
הצעות בעלות נמוכה הן (בדרך כלל) מוצרים או שירותים שנמכרים במחירים של עד 250 ש”ח, ובאופן מפתיע הן יעילות מאוד לגדילת העסק ולהגדלת הרווחים שלכםן.
לא רק שהצעות בעלות נמוכה עוזרות לכם למכור ללידים חדשים, שעלולים לחשוש מלהשקיע אצלכם סכומים גדולים, הן גם דרך מצוינת להגדיל את המכירות של מוצרים ושירותים יקרים יותר (כמו קורס, תוכנית אימון או חבילות השירות שלכם).
אז איך משתלבות הצעות בעלות נמוכה במשפך המכירה שלכם? ואיך כדאי לתמחר אותן?
במדריך הזה תקבלו את כל התשובות שיעזרו לכם להשתמש בהצעות בעלות נמוכה להגדלת מכירות וגדילת העסק שלכם.
מהן הצעות בעלות נמוכה?
הצעה בעלות נמוכה היא מוצר או שירות שאתם מציגים ללקוח פוטנציאלי בשלב מוקדם בתהליך המכירה שלכם. היא מתומחרת בצורה כזו שהלקוח הפוטנציאלי שלכם לא חושב הרבה לפני התשלום.
להצעות בעלות נמוכה יש שתי מטרות עיקריות:
- לבנות רשימת דיוור של רוכשים - זו רשימת הדיוור היקרה והחשובה ביותר שאי פעם תחזיקו.
- להגדיל את המכירות של ההצעות העיקריות שלכם.
אז מה הופך הצעה להצעה בעלות נמוכה? אלו בדרך כלל מוצרים או שירותים שנמכרים במחיר של עד 250 ש”ח, מה שגורם לכך שלקוחות לא יצטרכו לחשוב פעמיים לפני התשלום.
הן עוזרות לכם מאוד לבחון למי ברשימה שלכם כדאי לתת עדיפות, כי אם מישהו רכש מכם פעם אחת, יש סיכוי גבוה יותר שהוא יקנה מכם שוב. הם התחייבו אליכם ולמותג שלכם “בקטנה”, דבר שמוביל באופן טבעי להתחייבויות קנייה נוספות בעתיד. ומכיוון שהעלות של שימור לקוח נמוכה משמעותית ממציאת לקוח חדש, הצעה בעלות נמוכה הופכת לנקודת ההתחלה של מערכת יחסים לכל החיים עם הלקוחות שלכם.
המשמעות היא שהעסק שלכם הופך לרווחי יותר, ורשימת הדיוור שלכם מלאה באנשים שרוצים לקנות את מה שאתה מוכרים!
למה להשתמש בהצעות בעלות נמוכה במשפך המכירות שלכם?
אם אתם עדיין תוהים למה כדאי להשתמש בהצעות בעלות נמוכה, יש לנו שלוש סיבות בדוקות ומוכחות למה כדאי לכם לשקול להוסיף אותן למשפך המכירה שלכם:
כאשר אנשים מצטרפים לרשימה שלכם, לעתים קרובות זה בגלל ההצעות החינמיות שאתם מציעים להם. הצעות בעלות נמוכה מאפשרות לכם לבחון מי מוכן לשלם עבור תוכן, ולזהות את הלידים הטובים ביותר למכור להם את השירותים והמוצרים שלכם.
בכל פעם שאתם מבצעים מכירה, בין אם זה מוצר, שירות או קורס, אתם משאירים כסף על הרצפה, אם לא תוסיפו הצעה בעלות נמוכה קשורה. דמיינו את זה: מישהו כבר במצב רוח של קניות. אז למה שהם לא יחשבו, "היי, עוד קצת כסף כדי להשיג משהו נוסף? אני בפנים!". זוהי דרך טבעית ולא מכירתית להוסיף עוד כמה שקלים לכל עסקה. הטקטיקה הספציפית הזו להצעות בעלות נמוכה נקראת לעתים קרובות 'מכירה צולבת' (cross-sale).
בין אם אתם מכינים ספר אלקטורני או בונים מיני-קורס (ואנחנו נדבר על כך בקרוב), הצעות בעלות נמוכה הן ההזדמנות שלכם להציג את עצמכם כמומחים בתחומכם.
אנחנו יודעים שאתם מתלהבים עכשיו, אז בואו נצלול קצת יותר לעומק איך אתם יכולים להתחיל ליצור הצעות בעלות נמוכה עבור העסק שלכם.
מה יכול להיחשב כהצעה בעלות נמוכה?
דוגמאות להצעות בעלות נמוכה
ספר אלקטרוני הוא מדריך מעמיק בנושא ספציפי, המועבר בדרך כלל כקובץ PDF. לדוגמה, יכול להיות לכם ספר אלקטרוני המהווה מדריך שלב אחר שלב למחזור משכנתא, ארגון וסידור הבית, או אפילו הכנת השייק האולטימטיבי.
שונאים לבהות בדף ריק או להמציא את הגלגל מחדש? אתם לא לבד! הקהל שלכם אוהב כל דבר שנותן לו נקודת התחלה או דרך לארגן את המחשבות שלו, כגון מיילים עם מקומות למלא את החסר, תמונות ממותגות, גיליונות אלקטרוניים, או אפילו תבניות עיצוב.
לא כולם רוצים לקחת תוכנית אימונים מלאה. עם מיני-קורס, אתם יכולים ליצור הכשרה ממוקדת ביותר המתמקדת בנושא צר אחד שתלמידים יכולים לקבל ממנו תוצאות תוך דקות ולא חודשים. אתם יכולים אפילו להפוך את המיני קורסים לאוטומטיים ולאפשר לכל תלמיד להתקדם בקצב שלו.
אנשים אוהבים לסמן דברים שכבר ביצעו מתוך הרשימות שלהם. זה נותן תחושת סיפוק עילאית. אבל הם לא תמיד יודעים בדיוק מה הם צריכים לסמן מלכתחילה. זו רק סיבה אחת שהקהל שלכם יקפוץ על ההזדמנות לקנות צ'קליסטים, או סדרות צ'קליסטים, זולים למשהו שהם להוטים ליישם, בין אם זה המשימות להשקת הקורס הדיגיטלי שלהם, או מה שהם צריכים לעשות כדי להתכונן לטיול הבא שלהם.
אם יש לכם כישורי עיצוב כלשהם או שאתם מוציאים את זה לאאוטסורסינג, זו דרך נוספת ליצור במהירות ובקלות מוצר זול. אתם יכול ליצור רעיונות לפוסטים בבלוג, מעקב יומיומי אחר יעדים, שיעורים לחיים, תרגול כתיבה, או כל דבר שהקהל שלכם ירצה לתעד את המחשבות שלו.
בעוד שיומני פעילות עוזרים בתיעוד מחשבות, כלי תכנון עוזרים לכם להתארגן. הם גם מוצר פופולרי למוצרים זולים, שאנשים בנו סביבם עסקים שלמים. אתם יכולים בקלות ליצור כלי תכנון בכלים שונים, כמו PowerPoint או Canva, ואז להמיר אותם ל-PDF או אפילו למכור אותם כמוצר פיזי במחיר נמוך. אפשר להציע כלי תכנון לכל דבר, החל מעיצוב המטבח החדש שלכם ועד למיפוי משפך מכירות!
אלו רק כמה דוגמאות, אבל אתם לא מוגבלים לפורמט אחד.
אתם יכולים להציע חבילת מוצרים בעלות נמוכה עם סרטון וספר אלקטרוני. או מיני-קורס וכמה טמפלייטים. הדבר העיקרי שהצעה בעלות נמוכה עושה הוא להתמודד עם נקודת כאב מיידית שהלקוח האידיאלי שלכם חווה.
מה המחיר הטוב ביותר להצעה בעלות נמוכה?
הצעה בעלות נמוכה בדרך כלל עד 250 ש”ח אבל האם זה אומר שהיא תמיד חייבת להיות?
כשאתם אורזים את הערך בהצעה בעלות נמוכה שלכם, אתם עשויים להבין שזה משהו שאתם יכולים למכור בקלות ב-500 ש”ח ויותר. עם זאת, הצעות בעלות נמוכה מוגדרות לפי הערך המטורף שלהן במחיר נמוך. אז הן צריכות להיות השקעה כספית קטנה עבור הלקוח האידיאלי שלכם.
המחיר צריך להיות מוגדר בסכום שהלקוח הפוטנציאלי שלכם בקושי צריך לחשוב עליו. וכן, זה אולי שווה הרבה יותר, אבל זה דבר טוב. עכשיו הלקוחות החדשים שלכם יהיו כל כך נרגשים ממה שהם קיבלו שהם ישמחו לשמוע על ההצעות הנוספות שלכם.
לאיזה החזר על ההשקעה (ROI) אתם יכולים לצפות בהצעות בעלות נמוכה?
- רשימת דיוור: 1,000 אנשי קשר
- קבוצת פייסבוק: 1,000 אנשים
- עוקבים ברשתות חברתיות: 2,000 אנשים
- גודל קהל של 4,000 אנשים בסך הכל.
אם ההצעה בעלות נמוכה שלכם היא 100 ש”ח, זה מה שתוכלו להרוויח:
- 10% מכירות מהקהל שלכם = 400 מכירות X 100 ש"ח = 40,000 ש"ח
- 5% מכירות מהקהל שלכם = 200 מכירות X 100 ש"ח = 20,000 ש"ח
- 3% מכירות מהקהל שלכם = 120 מכירות X 100 ש"ח = 12,000 ש"ח
- 10% מכירות = 58,000 ש"ח
- 5% מכירות = 38,000 ש"ח
- 3% מכירות = 40,000 ש"ח
אל תשכחו שאתם עדיין צריכים לנכות הוצאות כמו אאוטסורסינג ופרסום, אבל גם אז… הצעות בעלות נמוכה יכולות להגדיל את ה-ROI ככל שהעסק והקהל שלכם גדלים.
איך להשתמש בהצעות בעלות נמוכה במשפך המכירות שלכם
מצליחים כבר לדמיין את ה-ROI שלכם?
בואו נהיה פרקטיים. איך אתם יכולים לשלב הצעות בעלות נמוכה בעסק שלכם, כדי לגרום למכירות שלכם לגדול מאוד?
כשמדובר בהצעות בעלות נמוכה, חשבו עליהן בכמה דרכים:
כמו המתאבן לפני המנה העיקרית. זה מה שמגרה את בלוטות הטעם שלהם, אחרי מגנט הלידים, ומנחה לקוחות פוטנציאליים בצורה חלקה בדרך אל מוצרי הליבה ומוצרי הפרימיום שלכם.
זה המשהו הנוסף הזה שאתם מציעים לאנשים שרכשו את אחד המוצרים היקרים שלכם, או החליטו לא לרכוש אותם. הצעה חכמה במכירה צולבת (cross-sale) או דאונסייל שתשאיר אותם במשחק.
הצעות בעלות נמוכה הן כמו סכין השף האישית שלכם – רב תכליתית ומוכנה להתמודד עם אתגרים מרובים. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא למצוא את המרכיבים המושלמים עבורן במתכון המכירה שלכם.
הנה שלוש דרכים להגיש הצעות בעלות נמוכה ולראות את המכירות שלכם מזנקות!
אפסייל אחרי רכישת ראשונית
מכירים את ההרגשה הזו כשרק קניתם משהו שאתם מתלהבים ממנו, ואז אתם מזהים משהו שעושה אותו אפילו טוב יותר?
לזה אנחנו מתכוונים. ברגע שלקוח רוכש את אחת ההצעות בעלות נמוכה שלכם, הראו לו הודעה מפתה בסגנון “רגע, יש עוד!”. בדיוק רכשת קורס וידאו? מה דעתך על וובינר בנושא קשור? הם כבר עשו את הפעולה הראשונית של הרכישה, זו ההזדמנות שלכם למשוך אותם לחוויה המלאה.
באנדל עם הצעות יקרות
דמיינו את זה: מוצר הפרימיום שלכם מעולה, אבל תמיכה של הצעה בעלות נמוכה תהפוך אותו לטוב אפילו יותר. שלבו את שירות הפרימיום או הקורס המדהים שלכם עם פריט משלים בעלות נמוכה, אולי אפילו בהנחה.
מוכרים פגישת אימון? תוסיפו ספר אלקטרוני או מיני-קורס להתחלה מהירה. זה כמו הדובדבן מלמעלה שיכול למשוך את אלה שמהססים לרכוש.
השתמשו בזה כ"תיל ממעיד"
שמעתם פעם על תיל ממעיד? לא, לא זה שרואים בסרטי פעולה. בעולם השיווק, זו הצעת ה”למה לא?” שאי אפשר לעמוד בפניה, שבאה מיד אחרי שמישהו נרשם.
זה לא יגרום לכם להרוויח מיליונים, אבל זה הופך לידים חדשים,ללקוחות משלמים. ברגע שהם טעמו, גם אם זה רק נישנוש קטן, הם נוטים יותר לחזור לסעודה המלאה (המוצר או השירות היקרים שלכם). והנה, בניתם אמון רכישה קטנה אחת בכל פעם.
זכרו, כל מכירה היא לא רק הרווח המיידי אלא גם הפוטנציאל של קשר מתמשך עם לקוחות!
לסיכום...
הצעות בעלות נמוכה הן דרך מצוינת להוסיף ערך ללקוחות שלכם תוך יצירת הכנסות לעסק שלכם. על ידי הבנת הקהל שלכם ומה הם צריכים, תוכלו ליצור הצעה בעלת ערך. נסו סוגים שונים של מוצרים בעלות נמוכה ומצאו מה הכי מתאים לכם ולעסק שלכם.
השלב הבא יהיה ליצור מוצרי פרימיום שתוכלו למכור לקהל שלכם.