אילו מרכיבים חובה להוסיף לתוכן באתר חברים?

תוכן עניינים

תוכן טוב באתר חברים הוא כמו ארוחה טובה.

גורמים שונים מתחברים אחד עם השני ויוצרים חוויה מהנה ומספקת.

שף מיומן יודע בדיוק אילו מרכיבים יש להוסיף בזמן הבישול, אבל הוא גם מקדיש תשומת לב לכמות והאיכות של מרכיבים אלה.

כל החוויה של האדם שאוכל את המנה יכולה להיהרס אם אחד המרכיבים שגוי.

לשף מוכשר ובעלים של אתר חברים יש הרבה מהמשותף, כאשר מדובר ביצירת משהו שאחרים יצרכו.

האם אתם מוסיפים את המרכיבים הנכונים לתכנים של אתר החברים שלכם?

המנויים שלכם מבקרים באתר החברים ומצפים למצוא שם תכנים איכותיים.

אז מה צריך לכלול בתערובת, כדי שהמנויים יקבלו את מה שהם רוצים וצריכים?

מרכיבים באיכות גבוהה!

כותרת מושכת תשומת לב

כולנו עסוקים, וכל דקה חשובה.

זה אומר שלאף אחד אין זמן לקרוא מאמרים שלא יעזרו להם.

המנויים שלך רוצים לדעת לאן הם נכנסים. הם רוצים ביטחון. כותרת קצרה, שתמשוך את תשומת לבם, צריכה לספר להם במהירות את מה שהם צריכים לדעת (ולאפשר להם להחליט אם הם רוצים להמשיך לקרוא).

מספיק משפט אחד וזהו. אם הכותרות שלכם יהיו ארוכות, המנויים יאבדו עניין.

הנה כמה דוגמאות לכותרות קצרות, שימשכו את תשומת הלב של המנוי:

“למד את הכלב שלך לשבת עכשיו”

“איך לפתוח דף פייסבוק בקלות ובמהירות”

“10 הכללים לפוסט מוצלח בבלוג העסקי”

היו כנים בכותרות שלכם והתרחקו משימוש בכותרות שהן רק פיתיון להקלקה.

אם הכותרות שלכם יטענו דברים לא נכונים, אתם תאבדו את אמון הקהילה שלכם, והמנויים שלכם פשוט יפסיקו להאמין למה שאתם אומרים.

אני בטוח שלא הייתם רוצים להזמין המברוגר ולקבל קרקר וגבינה, נכון? ספקו למנויים בדיוק את מה שהבטחתם.

ההקלקה לא שווה, אם איבדתם את האמון שלהם.

פיסקת פתיחה – רתקו את הקורא

לתוכן אתר החברים שלכם יש הרבה יותר מאשר רק מה שמבטיחה הכותרת.

פיסקת פתיחה היא המקום שבו תרתקו את הקוראים שלכם. זהו המקום שבו תכניסו מידע נוסף על נושא המאמר וגם את נקודת המבט היחודית שלכם.

זה גם מקום מעולה להוסיף מילות מפתח אם אתם משתמשים בהגנת תגית “עוד” (more) של תוסף Wishlist Member. זה מאפשר לכם להראות למבקרים באתר (ומנועי החיפוש) חלק קטן ולא מוגן מהתוכן שמיועד רק למנויים.

הבשר ותפוחי האדמה של אתר החברים עדיין מוגנים, אבל מבקרים באתר ומנועי חיפוש יכולים לקבל טעימה קטנה.

פיסקת פתיחה – אפשרויות שיתוף

נסו להוסיף לפיסקת הפתיחה משפט שהקוראים שלכם ירצו לשתף. זה יכול להיות, למשל, משפט משעשע.

חישבו על זה כמשהו שהולך יחד עם הכותרת. כותרת קצרה ומשפט לציטוט יעזרו לקוראים שלכם לשתף ולקדם את התוכן שלכם.

משתמשי טוויטר ופייסבוק, למשל, מאוד אוהבים לשתף ציטוטים. מכיוון שטוויטר מאפשרת מקסימום 140 תווים ופייסבוק חותכת את הטקסט אחרי מספר תווים מסוים, הקפידו שהמשפט יהיה קצר, אך מפתה.

פיסקת פתיחה היא המקום המושלם לקבוע בו את הטון של המשך המאמר. אם אתם כותבים בצורה הומוריסיטית, הקפידו להתחיל מיד.

רשימת בולטים

יש מנויים שמעדיפים לסרוק את התוכן במקום לקרוא את כולו.

זה אומר שיתכן ואחוז מסוים מהקהילה שלכם בכלל לא קורא את המאמרים המלאים שאתם מפרסמים. זהו מצב נפוץ מאוד, ואתם בטח תרצו לקחת אותו בחשבון בזמן יצירת התכנים.

מנויים שסורקים את המאמר כנראה יפספסו את הדקויות שהכנסתם אליו, אבל לפחות הם יוכלו להבחין בבולטים שיופיעו במאמר, כיוון שרשימות בולטים בדרך כלל תופסות את העין של הקורא.

רשימות בולטים דומות לתמונות במאמר, כיוון שניתן להבחין בהן גם במבט חטוף של הקורא. אני אתייחס לנושא התמונות בהמשך.

עליכם רק לוודא שהמידע ברשימות הבולטים כולל היבטים מרכזיים של המאמר.

צילומים ותמונות

בני אדם מעבדים מידע מתמונות פי כמה אלפים יותר מהר ממה שהם עושים עם טקסטים.

זה חשוב מאוד לדעת, כיוון שמחסור בזמן הוא בעיה שמדאיגה את רוב המנויים. הוספת תמונות למאמרים שוברת את קטעי הטקסט הארוכים ועוזרת לקורא לזכור את מה שראו בהמשך.

רק תוודאו שהתמונות שאתם מוסיפים קשורות לתוכן.

תמונות שלכם ושל החתול או הכלב שלכם יכולות להיות מאוד נחמדות, אבל אתם רוצים לפתור את האתגרים והמכשולים של המנויים שלכם. אלא אם כותרת המאמר היא “אני והכלב שלי”, התמונה שלכם עם הכלב לא רלבנטית.

הוסיפו רק תמונות שקשורות למאמר.

אם אתם ממש רוצים להוסיף תמונה שלכם, שימו אותה בתיבה “אודות המחבר”. במקרה הזה אפשר להראות אתכם עם הכלב או החתול שלכם.

אפשר למצוא תמונות באתרים מקצועיים ואפילו בחינם.

שימו לב לדרישות וההגבלות באתרים הללו. כך תדעו איך אתם יכולים להשתמש בתמונות.

חלק מהאתרים דורשים רק ייחוס (מידע על מי צילם את התמונה), בעוד שאחרים לא מאשרים שימוש מסחרי בתמונות שלהם. אם יש לכם ספק, שאלו את מנהלי האתר או הצלם שצילם את התמונה.

זה לא רעיון טוב לחפש בגוגל תמונות ולהשתמש בתמונות משם באתר. אתם רוצים להיות בטוחים שיש לכם זכות להשתמש בתמונות הללו באתר החברים שלכם.

הוסיפו את הטאץ’ האישי שלכם

רוב התוכן שתיצרו באתר החברים שלכם יאפשר לכם להוסיף מעט מהאישיות שלכם לתוכו.

אנשים עושים עסקים עם אנשים אחרים.

אבל אנשים עושים יותר עסקים עם אנשים שהם אוהבים. אז תנו למנויים שלכם משהו שהם יכולים לאהוב.

אתם אנשים נחמדים, נכון? ברור שכן, אז רק תהיו אתם. אתם יכולים להוסיף בדיחה, או כל דבר אחר שיוסיף את האישיות שלכם ויתבלן את התכנים שלכם, בכל מקום שאתם יכולים. אבל שימו לב שהתוספות האלה לא יסיחו את דעתם של המנויים מהתוכן העיקרי. המנויים שלכם יאהבו את הטאץ’ האישי שלכם בתוכן.

יכול להיות שיהיו פעמים שתצטרכו להיצמד לעובדות, כשמדובר בנושא רציני או רגיש. אבל אתם תזהו את המקרים האלה בקלות ותוכלו לפעול בהתאם.

אבל רוב הסיכויים שתוכלו להוסיף אלמנטים מהאישיות שלכם לתוכן, כדי שהמנויים שלכם לא ישתעממו.

אתם יכולים גם לנסות להחליף מרכיב אחד באחר. אם אתם שמים לב שהומור לא ממש עובד, נסו להחליף אותו באיזה סיפור על לקוח שעזרתם לו בעבר. המנויים שלכם יעריכו כל דבר שאתם יכולים לעשות כדי ליצור עבורם תכנים מרתקים יותר.

אתם רק צריכים לזכור שבסופו של דבר הכל נמצא במינונים.

קמצוץ מלח לתערובת יגרום לעוגיות להיות טעימות מאוד. אבל אם תוסיפו כף שלמה של מלח, אתם תהרסו את כל התערובת והעוגיות יצאו מלוחות מדי ולא טעימות.

האם זה רלבנטי?

התוכן שאתם מציעים למנויים שלכם חייב להיות משהו שהם יכולו להשתמש בו.

אם אתם מפעילים אתר שמלמד אילוף כלבים, סדרת וידאו על ההיסטוריה של החתולים לאורך השנים, יכולה אמנם להיות מרתקת, אבל היא לא תעניין בעלי כלבים.

תתמקדו בנושאים שרלבנטים למנויים שלכם.

אל תגישו נקניקיה אם הם מצפים לפיצה.

תגיעו לנקודה

“אם היה לי יותר זמן, הייתי כותב מכתב קצר יותר” אמר פעם מארק טוויין.

תוכן ארוך יותר הוא לא בהכרח תוכן טוב יותר.

בייחוד אם ניפחתם אותו בדברים מיותרים. בדרך כלל, המנויים שלכם לא יתרשמו מאורך התוכן.

נדיר מאוד שתשמעו מנוי אומר “וואו, אני אוהב את הסרטים באורך 5 שעות האלה על טיפוח כלבים”.

המנויים רוצים ערך ופתרון לבעיה שלהם, הכי מהר שהם יכולים לקבל אותם.

מאמרים באורך של 400-1000 מילים זה קו מנחה שימושי למדי. נכון, חלק מהמאמרים יהיו קצרים יותר וחלק ידרשו הסברים ארוכים יותר. אבל אתם יכולים לעבוד לפי הקו הזה בזמן שאתם עורכים את התוכן, לפני שאתם מעלים אותו לאתר.

אם אתם לא יכולים ליצור מאמרים בני פחות מ-1000 מילים, תמיד אפשר לחלק אותם לשני שיעורים או יותר. זה נכון גם לגבי וידאו ואודיו. שיעורים קצרים לא יעייפו את המנויים שלכם.

תזכרו תמיד שהמסעדה לא מגישה לכם את המנה הראשונה, המנה העיקרית והקינוח באותו זמן.

מדיה חברתית

מה יותר טוב מתוכן מעולה?

תוכן מעולה שמושך מנויים חדשים!

קישורי שיתוף פשוטים (כמו אלה שנמצאים בתחתית הפוסט הזה) יעזרו לתכנים שלכם להפוך לויראליים. אתם משקיעים המון זמן ומאמץ ליצור את התכנים שלכם. זה יהיה חבל מאוד אם אי אפשר יהיה לשתף אותם.

התוכן שמשתפים יכול לעזור ליותר אנשים, לעזור לאתר שלכם להיות פופולרי יותר, או שניהם יחד.

תזכרו תמיד שאם התוכן שמשותף במדיה החברתית מוגן, מי שלא מנוי וינסה לצפות בתוכן, יראה את עמוד לא-מנויים שלכם. זו דוגמה מעולה לאיך אפשר לעבוד עם טיזרים לתכנים ולהעביר את הגולש שאינו מנוי לעמוד שמספר לו מה הוא יכול למצוא בפנים אם ירשם לאתר החברים.

למרות שהתכנים שלכם מוגנים מאחורי תשלום, הם עדיין יכולים לעזור לכם לקדם את אתר החברים שלכם.

שתפו את הפוסט

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

בטוח שיעניין אתכם גם...

סמינר יומי לעסקים

תכנית 6 השלבים לבניית שיתוף פעולה ריווחי

מחזור מס' 6 של

סמינר שיתופי פעולה

יוצא לדרך!