וידאו השתלט בהדרגה על האינטרנט. יותר אנשים מאי פעם עוסקים בסרטונים, כשהמשתמשים צוברים מיליארדי שעות של צריכה מדי יום.
אם אתם רוצים להשתמש בווידאו באתר שלכם, כדי לספר סיפור, לתקשר עם הקהל שלכם או לשווק את השירותים והמוצרים שלכם, וידאו הוא דרך מעולה לעשות את זה.
אבל איך?
איך אפשר להעלות סרטון וידאו לרשת ולהפוך אותו לזמין לכולם? מי מארח את הסרטון הזה? איך הכל עובד?
מאמר זה יסביר הכל.
אנחנו נסביר מה זה איחסון וידאו ואת היתרונות שלו. אנחנו גם נפרט מה לחפש בפלטפורמת איחסון וידאו, ונציג כמה סיבות מדוע אנחנו חושבים שאתם צריכים כדאי לכלול וידאו במאמצי השיווק שלכם.
מה זה אחסון וידאו ברשת?
איחסון וידאו הוא שירות המאפשר לכם להעלות סרטונים לפלטפורמת צד ג’, כדי שניתן יהיה לצפות בהם באינטרנט. הפלטפורמות הללו מאפשרות לכם גם להטמיע וידאו באתר שלכם,, במדיה החברתית או בתוכן השיווקי שלכם.
הרעיון הוא להציע תוכן וידאו באינטרנט מבלי להעמיס על אתר האינטרנט שלכם.
מכיוון שאנחנו רוצים להשתמש ברוב המשאבים של שרת האיחסון שלנו כדי לספק ביצועים מעולים למשתמשים, איחסון וידאו במקום אחר מבטיח שהאתר שלכם לא יהיה איטי.
פלטפורמות מומלצות לאחסון וידאו ברשת
הכנו רשימה של מספר פלטפורמות לאיחסון וידאו, שאנחנו חושבים שווה לכם להכיר.
חלק מהפלטפורמות מאפשרות איחסון וידאו בחינם, עם או בלי הגבלות כלשהן, וחלקן מציעות רק מסלולים בתשלום.
YouTube
YouTube היא פלטפורמת איחסון הוידאו המפורסמת ביותר בעולם. יש לה מיליוני משתמשים ומיליארדי דקות צפיה.
אם אתם מתכננים להעלות סרטון כדי להגדיל קהל, זה המקום להתחיל.
יש לפלטפורמה כלים בסיסיים להעלות ולהכין סרטונים, וסטטיסטיקות בסיסיות שמראות לכם מי צופה ומתי, וגם אפשרות להרוויח כסף.
אפשר להטמיע בקלות סרטוני YouTube בכל סוג של אתר אינטרנט בעזרת קוד ההטמעה שהם מספקים.
הפלטפורמה אינה אידיאלית לחברות או למי שרוצה להשתמש בווידאו בצורה מקצועית יותר, אבל היא בהחלט דרך להתחיל.
תכונות של YouTube:
- חינם לשימוש
- קהל של מיליוני צופים
- איחסון קבצי וידאו ללא הגבלה
- תומך במגוון רחב של פורמטים לוידאו
יתרונות וחסרונות של YouTube:
- קהל קיים שיכול להפוך לעוקבים
- הסרטון שלכם עשוי להיות מקודם בסרטונים אחרים
- חינם לשימוש
- אין מגבלת איחסון קבצים
- שליטה קטנה בזכויות יוצרים והגנה מועטה מהעתקה
- מודעות עבור סרטונים אחרים יוטמעו בתוך הסרטון שלכם
התמחור של YouTube
השימוש ב-YouTube הוא חינם.
חוות דעת על YouTube
YouTube היא פלטפורמת איחסון הווידאו הגדולה בעולם ויש לה כמעט 2 מיליארד משתמשים. זה קהל פוטנציאלי עצום.
עם זאת, יש לכם הגנה נמוכה ביותר על הסרטונים שלכם, הודעות DMCA נפוצות גם כאשר אתם לא משתמשים בחומר מוגן בזכויות יוצרים, ויש לכם מעט מאוד שליטה על פרסומות שמופיעות בסרטונים שלכם.
וימאו Vimeo
Vimeo היא עוד פלטפורמת איחסון וידאו ידועה, שקיימת כבר שנים. אין לה בדיוק את טווח ההגעה או את הקהל של YouTube אבל היא גם לא מתחרה ב-YouTube.
Vimeo הושקה במקור מתוך מחשבה על יוצרים. מקום שאפשר להציג עבודות בפני יוצרים אחרים. בעוד שהכוונה המקורית הזו עדיין נכונה, Vimeo עברה למודל מכוון יותר לעסקים והיא המקום אליו אנשי מקצוע הולכים לראות סרטונים של אנשי מקצוע אחרים.
אם YouTube זה פייסבוק, Vimeo זה לינקדאין.
תכונות של וימאו Vimeo:
- סטרימינג ב-HD
- כלי DRM להגנה על סרטונים
- שליטה על מודעות והטמעות וידאו
- Vimeo Create מציע כלים שעוזרים ליצור סרטונים
יתרונות וחסרונות של וימאו Vimeo:
- אפשרויות אבטחה ו-DRM מצוינות
- אין מודעות בסרטונים שלכם, אלא אם אתם בוחרים לשים
- אפשרות להוריד סרטונים למחשב
- רוחב פס גבוה
- קהל קטן יותר מ-YouTube
- מסלולים טובים יותר עולים כסף
התמחור של Vimeo
ל-Vimeo יש מסלול בסיסי בחינם ועוד 5 מסלולי פרימיום. פרימיום עולה מ-$7 לחודש עבור רוחב פס של 5GB לשבוע ועד $75 לחודש עבור סטרימינג ללא הגבלה.
חוות דעת על Vimeo
Vimeo היא פלטפורמה מאוד מלוטשת שמקלה על יצירה ואיחסון של הסרטונים שלכם ולהציג אותם לעולם. יש לה אבטחה מצוינת, אפשרויות DRM, בקרות פרטיות, מה שהופך אותה לאידיאלית עבור בעלי קורסים דיגיטליים, וגם כלי שיתוף פעולה לצוותים.
Bunny.net
Bunny.net, למרות השם החמוד, הוא מתמודד רציני בשוק איחסון הווידאו. זהו פתרון מלא לאיחסון וידאו הכולל המרת קידוד, אבטחה, CDN גלובלי, נגן וידאו ואיחסון בענן.
Bunny.net מעולה בזכות עצמו, וניתן להשתמש בקוד ההטמעה של הסרטונים כדי להציג אותם באתר. אבל אם יש לכם אתר וורדפרס, כדאי לכם לשלב אותו עם תוסף Presto Player וליצור לעצמכם תכני וידאו, שמשלבים את שירותי איחסון הווידאו בעלי הביצועים הגבוהים של Bunny.net עם היעילות של נגן הווידאו החזק מבית Presto Player.
תכונות של Bunny.net:
- שירות איחסון וידאו מלא כולל המרת קידוד
- CDN גלובלי להצגת סרטונים בכל מקום במהירות
- DRM, אבטחה והגנת תכנים מובנית
- עובד בצורה חלקה עם תוסף Presto Player
יתרונות וחסרונות של Bunny.net:
- שירות אחד לכל צרכי איחסון הווידאו שלכם
- מציע אירוח וידאו מבוזר לביצועים מהירים
- קידוד ואבטחה כלולים בחינם
- אפשרויות מוניטיזציה מובנות
- אין אינטגרציה ספציפית לוורדפרס (זה המקום שבו Presto Player נכנס)
- אין אפשרות לניגון אוטומטי מושתק
התמחור של Bunny.net
חוות דעת על Bunny.net
Bunny.net הוא פתרון איחסון וידאו רב עוצמה, המציע ביצועים מהירים, אבטחה מובנית, נוכחות CDN גלובלית ומהירות. הוא מעולה עבור סרטונים של קורסים דיגיטליים שדורשים אבטחה ומהירות טעינה, למרות שאין לו אינטגרציה לוורדפרס (ניתן להשתמש בקוד הטמעה), וזו הסיבה שמומלץ להשתמש גם בתוסף Presto Player.
השילוב של שניהם יתן לכם את כל מה שאתם צריכים כדי להציג וידאו מהיר ואיכותי באתר הוורדפרס שלכם!
Wistia
Wistia היא פלטפורמת איחסון וידאו אבל זה לא הפוקוס שלה. הפלטפורמה היא יותר כלי שיווק וידאו מאשר רק איחסון.
Wistia היא פלטפורמה ידועה המציעה איחסון וידאו באיכות גבוהה ובקצב גבוה עם כמה כלים רבי עוצמה. כלים אלה כוללים הטמעות, כלי עריכת וידאו, כלי שיווק ואפשרויות מיתוג.
העלו סרטון ל-Wistia ותוכלו להוסיף טופס לידים, הנעות לפעולה, לקדם סרטונים אחרים שלכם ועוד.
תכונות של Wistia:
- נגן וידאו הניתן להתאמה אישית מלאה, שאתם יכולים להטמיע בכל מקום
- ניגון וידאו באיכות גבוהה
- הרבה כלים שיווקיים זמינים
- כלי עריכת וידאו באתר
יתרונות וחסרונות של Wistia:
- יותר פלטפורמת אירוח תוכן ברמה מקצועית
- הרבה כלים שיווקיים, כולל איסוף לידים והנעה לפעולה
- ניגון הוידאו מצוין
- ניתן להטמיע את נגן הווידאו הלא ממותג בכל מקום באתר שלכם
- הפלטפורמה יקרה
- תצטרכו לבנות קהל משלכם
התמחור של Wistia
ל-Wistia יש תוכנית איחסון סרטונים בסיסית בחינם עם אפשרות לארח 3 סרטונים או פודקאסטים. תוכניות פרו עולות החל מ-$99 לחודש עבור עד 10 סרטונים.
חוות דעת על Wistia
איכות ההצעה של Wistia אינה מוטלת בספק. יש לפלטפורמה את כל הכלים השיווקיים שאתם צריכים, הניגון הוא באיכות גבוהה מאוד ולוח הבקרה מאוד פשוט לשימוש.
אולם, התמחור ירחיק אתרים להשתמש בה, אולי חוץ מאתרים גדולים או כאלה שממוקדים יותר בווידאו.
Spotlightr
Spotlightr, לשעבר vooPlayer, הוא עוד פתרון איחסון תוכן וידאו המיועד לעסקים. הפלטפורמה מכוונת יותר לאיחסון ושיווק מאשר להגדלת קהל, אבל יש המון כלים שיעזרו לכם גם לנהל ולקדם את הסרטונים שלכם.
Spotlightr מספקת איחסון וידאו היברידי או בענן, ומציעה כלי שיווק, אפשרויות מונטיזציה, אבטחה חזקה, סטטיסטיקות ואינטגרציה עם מערכות ניהול תוכן ו-CRM מובילות.
הכלים שאפשר למצוא בפלטפורמה כוללים, בין השאר, כפתורים, שכבות, משפכי מכירה, קישורים, הטמעות ועוד.
תכונות של Spotlightr:
- תשתית שרת ענן עם ביצועים גבוהים
- המון כלים לשיווק וקידום סרטונים
- כלי פרסום וניתוח
- תומך במקורות חיצוניים כמו YouTube, Vimeo, Amazon, Dropbox, Facebook ואחרים
יתרונות וחסרונות של Spotlightr:
- כלי רב עוצמה למשווקים
- הרבה כלי מונטיזציה
- הסטטיסטיקות מספקות הרבה תובנות
- משתלב עם מדיה חברתית ומקורות חיצוניים
- יש עקומת למידה למשווקים חסרי ניסיון
- דגש על סרטונים שיווקיים ולא על יצירה, עריכה ואירוח
התמחור של Spotlightr
ל-Spotlightr יש מסלול בחינם וגם תוכנית פרימיום שעולה 24$ לחודש.
חוות דעת על Spotlightr
Spotlightr היא אפשרות מצוינת אם אתם רוצים לשווק ולהרוויח מהסרטונים שלכם.
SproutVideo
SproutVideo מציעה איחסון וידאו לעסקים קטנים ובינוניים, וגם מגוון כלים לשיווק ומוניטיזציה.
SproutVideo תומכת באירוח וידאו ובסטרימינג בשידור חי תוך ניגון חלק עם נגן וידאו פשוט. היא גם מספקת כלים שיווקיים הכוללים איסוף לידים, הנעות לפעולה, מסכים לאחר שהסרטון מסיים להתנגן, SEO לווידאו ועוד.
SproutVideo מציעה גם סוג של פלטפורמת לבניית אתרי וידאו עם ערכות נושא ועיצובים משלה. משהו שלא הרבה פלטפורמות אחרות מציעות.
תכונות של SproutVideo:
- איחסון וידאו מחושב היטב
- אפשרויות שיווק רבות לעסקים
- אבטחה חזקה להגנה על הסרטונים שלכם
- סטטיסטיקה מפורטת
יתרונות וחסרונות של SproutVideo:
- גישה פשוטה, ללא דברים מיותרים
- תיעוד מצוין
- הזדמנויות שיווק ממצות
- אינטגרציה ל-CRM ואפליקציות אחרות
- אין קהל קיים שאפשר למנף
- אפשרויות השיווק יכולות להפוך במהירות למוכבות
התמחור של SproutVideo
SproutVideo היא ספקית פרימיום עם ארבע תוכניות בעלות של בין $24 ל-$499 לחודש. יש גם תקופת ניסיון בחינם.
חוות דעת על SproutVideo
האיחסון ב-SproutVideo חלק, הוא תומך ברוב פורמטי הווידאו, יש תמיכה בצ’אט חי ומגוון אפשרויות אבטחה להגנה על הסרטניםן שלכם. זוהי אפשרות מצוינת למשווקים!
עליית הווידאו באינטרנט
בשנים האחרונות וידאו משתלט בהתמדה על האינטרנט. יותר אנשים צופים בווידאו באינטרנט ויותר אנשים מאי פעם יוצרים תוכן וידאו כדי להזין את התיאבון הזה.
הנה כמה נתונים סטטיסטיים כדי להמחיש עד כמה הסרטון חזק באינטרנט:
- אנו צופים בממוצע של 16 שעות של תוכן וידאו בשבוע
- סרטונים יכולים לייצר 1200% יותר שיתופים מאשר תוכן אחר
- וידאו יעיל הרבה יותר בהעברת מסר מאשר תוכן כתוב
- 96% ממשתמשי האינטרנט צפו בסרטוני הדרכה כדי ללמוד עוד על מוצר או שירות
- 86% ממשתמשי האינטרנט רוצים לראות יותר תוכן וידאו
- משווקים המשתמשים בווידאו נהנים משיעורי המרה גבוהים ב-34%.
עם העלייה הזו בשימוש בווידאו לצרכי המרות, חינוך, בידור ולמידה, הגיוני שכל עסק יכלול אותו בתמהיל התוכן שלו.
כיצד וידאו עוזר לשיווק ומעורבות
ישנם מספר יתרונות לשימוש בווידאו לשיווק. הנה רק כמה מהם.
יותר אנשים צופים בוידאו
ב-YouTube לבדה יש כ-2 מיליארד ביקורים בכל חודש על ידי משתמשים מחוברים, לא כולל מבקרים מזדמנים שלא מתחברים.
YouTube משמיעה כמיליארד שעות וידאו ביום ומגיעה ליותר אנשים מכל רשת טלוויזיה בארה”ב ביחד.
סרטונים עוזרים לבנות אמון
מדיומים חזותיים, שבהם אנחנו יכולים לראות מי מדבר איתנו, עוזרים לשדר אמון וסמכות הרבה יותר מאשר תוכן כתוב. היכולת לראות את הפנים מאחורי המותג לא ממש שווה ליכולת להסתכל להם בעיניים, אבל זה הדבר הטוב הבא.
סרטונים מראים וגם מספרים
יש אנשים שיכולים ללמוד היטב מספרים בעוד שאחרים יכולים ללמוד מעשייה. רבים מאיתנו יכולים ללמוד מראייה, וזה המקום שבו וידאו נכנס לתמונה. אתם יכולים להציג מוצר או שירות, להציג אותם בפעולה, להראות איך לתקן אותם או להפיק מהם את המיטב.
הסרטון עדיף בהרבה על תוכן כתוב בהקשר זה, וזו אחת הסיבות הרבות לכך שהוא כל כך פופולרי.
זה מדיום גמיש
וידאו מציע גמישות רבה מבחינת תוכן, נושאים, סגנונות ופלטפורמות שתוכלו לארח או להציג אותו. ראיונות, סרטוני הדרכה, תיאורי מקרה, וובינרים, מאסטרמיינד, חדשות, ביקורות ועוד, כולם עובדים בצורה מדהימה בווידאו.
זה מדיום פסיבי
קל לגשת לסרטון וזה דורש מעט מאוד מהצופה. כאשר קריאת מאמר כמו זה דורשת סבלנות וריכוז, לא צריך הרבה מהם כדי לצפות בסרטון.
למרות זאת, צפייה בסרטון עדיין מאפשרת לכם ללמוד, לקלוט מסרים ולבנות אמון במותג שיצר אותו.
וידאו מתאים ל-SEO
לבסוף, וידאו טוב מאוד ל-SEO. בין אם אתם מעלה ל-YouTube ובין אם לא, אתם יכולים להטמיע קישורים כדי לעזור למעורבות, וידאו יכול להופיע בתוצאות של Google ותמלול וידאו מוסיף עוד הזדמנות להופיע בדף התוצאות.
למה אסור לאחסן סרטונים באתר?
אם אתם מתכננים להשתמש רק בכמה סרטונים קצרים בבלוג שלכם, אתם יכול לארח אותם בעצמכם. וורדפרס מסוגלת בקלות לנהל כמה סרטונים קצרים.
ברגע שתרצו להציע סרטונים נוספים, או ארוכים יותר, וורדפרס לא תעמוד במשימה. וגם לא שירות איחסון האתר שלכם.
קבצי וידאו הם גדולים. גם אם אתם משתמשים בפורמט MP4, וזה יכול לגזול שטח איחסון יקר בשרת.
אבל
וידאו הוא לא רק שטח איחסון, אלא גם רוחב פס.
ככל שאיכות הוידאו גבוהה יותר, כך גדל השימוש ברוחב הפס. רוב ספקי האיחסון לא יוכלו להתמודד עם הפעלת וידאו ברוחב הפס הרצוי.
למה YouTube לא מספיק?
YouTube נהדר עבור סרטוני חובבים, הצגת כישורי משחק או ריקוד. זה לא ממש מתאים למשהו רציני יותר.
אם אתם חדשים בתחום הוידאו ואתם רוצים להגדיל קהל, YouTube הוא דרך טובה להתחיל. עם זאת, אתם תרצו להתקדם ברגע שיהיה לכם הקהל שלכם.
למה?
צפו בכל סרטון YouTube ותראו מודעות והפניה לסרטונים אחרים. אתם רוצים שהקהל שלכם יהיה מרוכז בסרטון שלכם, ולא יתפתה לעבור לסרטונים אחרים.
YouTube זה נהדר אבל זה לא פלטפורמה מקצועית. כאשר אתם רוצים שהקהל שלכם יחשיב אתכם כמקצוענים, תצטרכו להראות ככאלה.
אם אתם רוצים לארח סרטוני חברה ולהשתמש במיתוג משלכם, התחרות עם המיתוג של YouTube היא הסחת דעת. אירוח וידאו מקצועי לא יגרום למותג שלכם להתחרות בשלהם.
אמנם אירוח וידאו הוא פשוט, אך עשויים להיות מקרים שבהם תצטרכו קצת עזרה. עם YouTube אתם בעיקר לבד, אבל תשתמשו בפלטפורמת וידאו פרימיום, אתם אמורים לקבל תמיכת פרימיום כחלק מהחבילה.
כשמגיע הזמן למדוד את הביצועים של הסרטון שלכם, הכלים הבסיסיים של YouTube פשוט לא יספיקו.
אם אתם רוצים להציע גישה בתשלום לסרטונים, להציע סרטונים למנויים בלבד או לפלח את הקהל שלכם בדרך אחרת, תצטרכו יותר מ-YouTube.
חומות אש רבות של חברות, מכללות ובתי ספר חוסמות את YouTube. אם אתם רוצים שהקהל הרחב ביותר האפשרי יגיע לסרטונים שלכם, YouTube זה לא המקום.
לסיכום
הווידאו נמצא במגמת עלייה ואפילו לא מתקרב לשיאו. לעתים קרובות אנו ממליצים למשתמשי וורדפרס לשלב וידאו באתרים ובפוסטים בבלוג שלהם, אך לא להעלות אותו ישירות לאתר שלהם.
אם אתם רוצים לכלול וידאו בשיווק שלכם או באתר שלכם, אל תאחסנו בעצמכם. השתמשו באחת מפלטפורמות הוידאו והטמיעו אותו באתר שלכם. הקהל שלכם יעריך את הגמישות ואתר האינטרנט שלך לא יהיה איטי כאשר הסרטונים שלכם יהפכו לוויראליים!