8 סוגים של אתרי חברים

תוכן עניינים

אתרי חברים הם דרך נהדרת להרוויח כסף בעסק, להתחבר עם הקהל שלכם ולבנות קשרים חזקים עם לקוחות שקונים מכם שוב ושוב.

אתם יכולים להמשיך לספק תוכן ממוקד יותר לקהל הנוכחי, תוך כדי משיכת לקוחות חדשים ובניית זרם הכנסות נוסף.

עם זאת, קל לומר, “אני הולך להקים אתר חברים.” החלק הקשה הוא להחליט איזה מודל של אתר להקים.

יש מגוון עצום של אפשרויות שיכולות להתאים למגוון רחב עוד יותר של נושאים.

כדי להתניע לכם את תהליך החשיבה – איזה סוג של אתר חברים יתאים בצורה הטובה ביותר לעסק ולמטרות שלכם, הנה 8 רעיונות לאתר חברים.

1. ספריית תכנים

אחד הסוגים הפופולריים לאתר חברים הוא ספריית תכנים.

התכנים האלה יכולים לכלול מגוון דברים כגון:

  • מידע ומדריכים בנושאים שונים, אך קשורים.
  • תבניות וצ’קליסטים שהחברים באתר יכולים להשתמש בהם כדי לתכנן או ליישם משהו.
  • כלים שהחברים באתר יכולים להשתמש בהם בעסק או בחיים שלהם.

כל סוג של תוכן שיהיה שימושי לקהל שלכם על בסיס קבוע, הוא תוכן מעולה לאתר החברים.

בסוג הזה, לקוח חדש נרשם לאתר ומיד מקבל גישה למגוון עצום של תוכן ייחודי. אתרי החברים עשירי-התוכן הטובים ביותר הם אלה שלא רק מציעים הרבה מאוד מידע שימושי ואיכותי, אלא גם מתעדכנים בתכנים חדשים על בסיס קבוע. כאשר אתם מוסיפים תוכן חדש לאתר, שלחו מייל למנויים שלכם וספרו להם עליו.

לדוגמה, אתם יכולים להקים אתר שמציע תכנים שקשורים בשיווק. האתר יכול להכיל ספרים דיגיטליים, סרטונים, מאמרים וכד’ על היבטים שונים, שקשורים לשיווק דיגיטלי.

2. עדכוני חדשות / טפטוף תכנים

זהו אתר שבו המנויים מקבלים את החדשות האחרונות בנישה או הנושא שלהם. האתר “מטפטף” את התוכן למנויים, והסיבה שהם משתמשים באתר היא כי הם רוצים להיות מעודכנים בחדשות האחרונות בתחום שלהם.

הסוג הזה יכול להיות משולב עם מודל הספרייה, אבל אתם צריכים לזכור שבשביל להפעיל כזה אתר, תצטרכו תוכן איכותי באופן קבוע, ולדאוג שהוא יגיע למנויים שלכם. מצד שני, במודל הזה קל יותר לשמר מנויים קיימים כי הם רוצים את החדשות האחרונות.

אתם יכול לפתוח אתר חברים, שמציע את חדשות הטכנולוגיה האחרונות, חדשות על אבטחת אינטרנט. זה יכול להיות אתר שמציג את הטכנולוגיה העדכנית ביותר, או מוצרי תוכנה. דוגמה נוספת יכולה להיות אתר שמכסה את כל ההיבטים של איך להשקיע כסף.

3. קורסים דיגיטליים

אחד הסוגים הפופולריים ביותר כיום לאתר חברים הוא ליצור קורס או מספר קורסים ולתת גישה למנויים רשומים. החברים בקורס מתחילים עם השיעור הראשון בקורס וממשיכים עם השיעורים הבאים. כאשר הם מסיימים את הקורס, הם יודעים לעשות משהו שלא ידעו קודם.

תוכן הקורס יכול להיות במגוון פורמטים – טקסט, וידאו או חוברת עבודה, אבל חייב תמיד להיות משהו שהתלמידים בקורס יוכלו ליישם.

תוכלו ליצור קורסים ברמות שונות, והקהל שלכם יוכל להירשם לקורס שמתאים לרמה שלהם. מי שהידע שלו מתקדם, לא יהיה חייב לעבור קורס בקורס הבסיסי.

תוכלו להציע קורסים במגוון תחומים. למשל תוכנית אימון לירידה במשקל, או לימוד נגינה, שיווק, כתיבה, איך להקים עסק, שפות ועוד.

4. קהילת אונליין סגורה

אתר חברים יכול להיות גם קהילה מקוונת, עם פורומים, שיתנו לחברים באתר מקום לדבר עם אחרים על נושא מסוים. הרשמה ותשלום יעניקו להם גישה לקבוצות הדיון.

תוכלו לשלב את הסוג הזה עם סוגים נוספים. לדוגמה, באתר החברים של הקהילה המקוונת שלכם, יכולה להיות גם ספריית תכנים ומקורות ידע וכלים.

אתם יכולים ליצור כל סוג של קהילה, אבל הכי טוב יהיה להתמקד בנישות, שבהן אנשים לא נפגשים פיזית (או אונליין) לעתים קרובות. למשל פורום שבו לומדי שפה כלשהי עוזרים אחד לשני בלימודים, או אתר למטרת נטוורקינג, ובעצם כל נושא, שבו אנשים יכולים להיפגש, לעזור אחד לשני ולהחליף רעיונות.

5. אימון

אם אתם מציעים שירות כלשהו של אימון, תוכלו ליצור עבורו אתר חברים, שבו אנשים יקבלו גישה אליכם ולתכנים שלכם.

אתם יכולים להציע מספר מוגדר של מפגשי אימון אחד על אחד, יחד עם תכנים נוספים. זהו רעיון נהדר בשילוב עם סוגים אחרים, כגון קורסים, או פורומים.

אם אתם מאמנים עסקיים שעוזרים לאנשים להתגבר על מכשולים שהם נתקלים בהם בגידול העסק שלהם, תחשבו להציע את השירותים שלכם באמצעות אתר החברים. אתם יכולים לאמן אנשים בנושאים כמו ניהול הכסף שלהם, בריאות וכושר, עזרה עצמית, או מיומנויות שונות כגון כתיבה.

6. מבצעים והנחות

המיקוד של אתר החברים שלכם יכול להיות בהצעה של מבצעים והנחות. אתם יכולים גם לשתף פעולה עם קולגות בנישה שלכם. הם יציעו את המוצרים או השירותים שלהם למנויים שלכם במחירים מיוחדים, ואתם תוכלו להחזיר להם טובה בצורה אחרת. זהו win-win משום שהוא חושף את הקהל שלכם למוצרים של השותפים שלכם, וגם נותן לכם אתר חברים פעיל מאוד.

דוגמה טובה למודל הזה היא ליצור אתר לבעלי עסקים קטנים, שמציע הנחות על תוכנות ומוצרי מידע.

7. אתר סגור ללקוחות שירות / מוצר

לעתים קרובות, אתר חברים מתבסס על מוצר או שירות ספציפי שאתם מציעים. הלקוחות שלכם, שקונים את המוצר, יכולים להפוך לחברים באתר, שם הם לומדים יותר על המוצר או השירות שלכם ואיך להשתמש בו. הם מקבלים גישה למבצעים מיוחדים על מוצרים אחרים, ומקבלים שירות לקוחות פרימיום.

הסוג הזה נפוץ במיוחד בתעשיית הטכנולוגיה. ייתכן שיש לכם מוצר תוכנה כלשהו, או מוצר עם מרכיבים רבים, שהמשתמשים בו לא בהכרח מכירים. תוכלו להשתמש באתר שלכם כדי ללמד אנשים כיצד להפיק את המרב מהמוצר שהם רכשו.

8. גישה למומחים ומשפיענים

סוג פחות נפוץ, אבל עדיין פופולרי, של אתר חברים, שנותן לחברים בו גישה למומחים ומשפיענים בנישה שלכם.

אם יש לכם רשת של אנשים חשובים בנישה שלכם, אתם יכולים ליצור אתר, שבו אנשים מקבלים גישה לאותם מומחים. אתם יכולים להציע תוכן כגון ראיונות, אפשרות למנויים לשאול את המומחים שאלות, לעשות וובינרים או אירועים אחרים.

אם יש לכם רשת גדולה של יזמי אינטרנט מצליחים, למשל, אתם יכולים להציע לקהל שלכם אתר חברים עם ערך גבוה מאוד, שבו הם ילמדו מהמומחים האלה, מבלי לקנות תוכנית ליווי יקרה מכל אחד מהם.

היתרונות והאתגרים של כל אחד מהמודלים

יתרונות אתגרים

ספריית תכנים

הסוג דורש יחסית מעט תחזוקה. התוכן כולו שם עבור המנויים.
אתם יכולים לנצל את קיצורי הדרך ליצירת תכנים, שימלאו את הספרייה שלכם, כמו שימוש מחדש (תוך שינוי פורמט) של תכנים קיימים.

יכול לקחת לכם הרבה זמן ומאמץ כדי ליצור את כל התוכן הדרוש מראש.
זה עלות להיות מאתגר ליצור מעורבות באתר כזה, שאין בו קהילה פעילה, והמיקוד הוא לא בהכרח על תכנים חדשים.

עדכוני חדשות / טפטוף תכנים

מכיוון שהתוכן הוא טרי ועדכני, הסוג הזה יכול לרתק מאוד את החברים.
אוטומציה יכולה להקל על פרסום תכנים חדשים.
קל יחסית לקדם אתר שמביא את החדשות האחרונות בתחום.

צריך כל הזמן ליצור או לאצור תכנים בעלי ערך גבוה, שהמנויים לא יכולים לקבל בשום מקום אחר.

קורסים דיגיטליים

באמצעות האתר שלכם, אתם נותנים לקהל שלכם משהו, שהם יכולים להשתמש בו ולקבל תוצאות מיד. קל לראות את הערך בחברות באתר.
לרוב הנישות יש נושאים שניתן ללמד. אתם יכולים למצוא במהירות משהו שאתם יודע שתוכל ללמד את הקהל שלכם.
התוכן יכול להיות בפורמטים מגוונים.

יצירת קורסים דורשת הרבה תכנון. בהנחה שאתם רוצים לוודא שהחברים באתר מסוגלים ליישם את מה שאתם מלמדים, אתם צריכים גישה אסטרטגית הרבה יותר מאשר ליצור רק ספריה של תכנים.

קהילת אונליין סגורה

מכיוון שהמודל הזה לא מבוסס תוכן, הוא דורש מכם פחות תחזוקה. אתם יכולים להגדיר את האתר, לנהל אותו והוא כבר יפעל בכוחות עצמו.

צריך הרבה מומנטום כדי להתחיל. אנשים לא ירצו לשלם כדי להצטרף אם אין בפורום כבר הרבה חברים, כי זה היתרון העיקרי. תצטרכו להשקיע הרבה יותר זמן בהתחלה כדי להתניע את הדיונים והאינטראקציות בין החברים.

אימון

אם אתם מאמנים או מדריכים, יש לכם כבר ניסיון עם אתר כזה.
אתר כזה יכול להיות ברכה לשירות שלכם. תוכלו להשתמש בו בשיווק שלכם, כדי לבנות את המוניטין שלכם כמומחים.
לחברים באתר קל לראות את התוצאות החיוביות שהם יקבלו מהאתר, כי הם מיישמים את מה שאתם מלמדים אותם ומקבלים תוצאות.
מאמנים מוצלחים יכולים לגבות הרבה כסף עבור גישה לידע שלהם.

אתר חברים לאימון דורש תשומת לב מיוחדת. אתם צריכים להיות שם לאימוני האחד-על-אחד שלכם וגם להגיב במהירות על כל השאלות באתר.
אם אין לכם כבר מוניטין בתור מאמנים, עלול להיות לכם קשה למכור את האתר.

מבצעים והנחות

הסוג הזה מייצר עסקאות והכנסות ישירות בכל רכישה.
ישנן מערכות ופלטפורמות שמאפשרות לכם למכור מוצרים ישירות דרך האתר, לעתים קרובות תוך שילוב עם עדכון נתונים מהספקים שלכם.

אתם צריכים שותפים רלוונטיים והצעות בעלות ערך גבוה על בסיס קבוע.
צריך להיות תוכן, פורום, או מיילים כדי לשמור על מעורבות החברים. קשה להחזיר אנשים לאתר רק עם מבצעים והנחות.

אתר סגור ללקוחות שירות / מוצר

רוב הסיכויים שהחברים באתר יהיו מעורבים, כי הם כבר משתמשים במוצר או השירות שלכם.

קשה לשמור על חברים באתר. אם הם לא משתמשים במוצר שלכם, סביר להניח שהם לא יצטרכו להשתמש באתר החברים שלכם.

גישה למומחים ומשפיענים

הסוג הזה הוא בעל ערך רב ואנשים יהיו מוכנים לשלם הרבה עבור גישה.
קל ליצור תוכן אם יש לכם אנשי קשר טובים ואתם מוכנים ליצור איתם קשר. אתם רק צריכים לראיין מומחים או להעביר וובינרים.

אתם צריכים רשת גדולה וחזקה של אנשי קשר איכותיים.

אז מה המסקנה? איזה סוג מתאים לכם?

אם ציפיתם לתשובה מוחלטת כאן, מצטער לאכזב אתכם. כל אחד מהסוגים שפירטתי כאן יכול לעבוד (או לא לעבוד) לכם.

המפתח כאן הוא להבין כמה תוכן אתם יכולים ורוצים ליצור, כמה זמן אתם צריכים להשקיע בתחזוקת האתר ומה הלקוחות שלכם רוצים.

לא משנה איזה סוג של אתר חברים תחליטו לבנות, ישנם מספר גורמים מרכזיים שיקבעו את ההצלחה או הכישלון שלו.

תוכן טוב. התוכן שאתם מציעים באתר החברים שלכם חייב להיות בעל ערך ואיכות גבוהים. על זה המנויים שלכם משלמים.

מעורבות. האתר שלכם חייב לעודד את החברים לחזור אליו. אתם צריכים למצוא דרכים לגרום למנויים להיות מעורבים באופן פעיל. הם צריכים ליישם ולקבל תוצאות אם אתם רוצים לשמור אותם כחברים.

פתרון בעיות. אתרי החברים הטובים ביותר פותרים בעיות. אם אתם יכולים לספק לחברים שלכם פתרונות שגם עובדים, הם ירגישו את הערך שאתם מציע וישמחו לשלם לכם על זה.

ייחודי. תצטרכו למצוא דרכים להבדיל את אתר החברים שלכם מאחרים בנישה שלכם. תבינו מה אתם יכולים לעשות אחרת, כדי לענות על צרכי המנויים שלכם בצורה שאחרים לא.

יחס אישי. תמיד תהיו שם ותיצרו קשר באופן פעיל עם החברים שלכם. צריך להיות לכם גם שירות לקוחות באיכות טובה, דבר ברור לכל עסק!

לא בטוחים היכן להתחיל?

דברו עם לקוחות פוטנציאליים כדי לראות באיזו אפשרות הם היו מעוניינים יותר. מומלץ גם לבחון כמה תוכן אתם יכולים ליצור סביב הנושא שלכם. שני אלה יעזרו לכם להחליט באיזה סוג של אתר חברים לבחור.

בסופו של יום אין באמת תשובה נכונה או לא נכונה לשאלה איזה סוג טוב יותר…

מה שחשוב הוא שתבחרו את הגישה הטובה ביותר לנושא שלכם, לקהל שלכם ולכם.
ו…חשוב לא פחות – להתחיל לעשות!
אל תשבו ותחכו לתשובה שתיפול מהשמיים – מה עדיף, סוג כזה או סוג אחר. תתחילו לעבוד על תוכנית התכנים שלכם, והתשובה כבר תגיע..

שתפו את הפוסט

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

בטוח שיעניין אתכם גם...

סמינר יומי לעסקים

תכנית 6 השלבים לבניית שיתוף פעולה ריווחי

מחזור מס' 6 של

סמינר שיתופי פעולה

יוצא לדרך!