בנוף העסקי התחרותי של היום, יצירת לידים באיכות גבוהה חשובה יותר מאי פעם. אבל עם כל כך הרבה דרכים ואסטרטגיות, איפה כדאי להתחיל?
בין אם יש לכם עסק קטן, או שאתם משווקים מקצוענים, שליטה באמנות יצירת לידים חיונית למשיכת לקוחות פוטנציאליים והמרתם.
הכנו לכם רשימה של 11 הדרכים הנפוצות ביותר, שיעזרו לכם לייצר יותר לידים, להגביר את המודעות למותג ולהגדיל הכנסות.
11 הדרכים הבדוקות ליצירת לידים איכותיים
1. שיווק תוכן
באמצעות שיווק תוכן, אתם יוצרים תוכן בעל ערך שמושך לידים פוטנציאליים ובונה איתם אמון לאורך זמן.
המפתח ליצירת לידים עם שיווק תוכן הוא להבין את קהל היעד שלכם כדי שתוכלו ליצור תוכן שמתייחס לנקודות הכאב שלו. אז אתם יכולים לתת להם פתרונות ומידע שהם יכולים להיעזר בהם כדי לפתור את נקודות הכאב שלהם.
אתם יכולים לשתף את התוכן שלכם במדיה חברתית, בניוזלטרים ובערוצים אחרים כדי להגיע לקהל רחב יותר וליצור יותר לידים.
2. מגנט לידים
מגנט לידים הוא תוכן חינמי, שעסקים מציעים ללקוחות פוטנציאליים בתמורה לפרטי הקשר שלהם.
הצעד הראשון הוא ליצור מגנט לידים בעל ערך. זה אמור להיות משהו שקהל היעד שלכם ימצא שימושי, כגון:
- ספרים אלקטרוניים
- מדריכים חינמיים
- דפי עבודה
- צ'קליסטים
- טמפלייטים
- התנסות חינם
קדמו את מגנט הלידים שלכם בערוצים שונים כגון מדיה חברתית, מייל ופרסום בתשלום כדי למשוך לקוחות פוטנציאליים. שלחו תנועה לדף נחיתה ייעודי שמדגיש את הערך של מגנט הלידים שלכם. תנו למבקרים טופס, שבו יוכלו למלא את הכתובת המייל ו/או הטלפון שלהם, כדי לקבל את מגנט הלידים שלכם.
השתמשו בפרטים האלה כדי לשלוח להם סדרות מיילים אוטומטיות, שטיפחו אותם עם תוכן, הצעות ומידע רלוונטיים עד שיהיו מוכנים לבצע רכישה.
3. אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO)
SEO הוא תהליך אופטימיזציה של האתר של, שעוזר לו להתברג גבוה יותר בתוצאות החיפוש (SERPs) ולמשוך יותר תנועה אורגנית. זה יביא לידים לאתר שלכם, לדף הנחיתה, למגנט לידים או לערוצי שיווק אחרים.
קידום אתרים מתחיל בזיהוי מילות מפתח וביטויים רלוונטיים, שקהל היעד שלכם משתמש בו, כדי לחפש מוצרים או שירותים כמו שלכם. השתמשו במילות מפתח אלה בתוכן האתר שלכם, בתגיות המטא וברכיבים אחרים בדף, כדי לשפר את דירוג האתר שלכם.
קידום אתרים כולל אופטימיזציה של מבנה האתר והתוכן שלכם, אז אתם צריכים לוודא שהאתר שלכם ידידותי למשתמש. התוכן צריך להיות איכותי ואינפורמטיבי. זה עוזר לשפר את הרלוונטיות והסמכות של האתר שלכם, וכך לשפר את הדירוג שלו במנועי החיפוש.
זה גם עוזר שאתרים אחרים עם מוניטין גבוה בתעשייה שלכם מקשרים לאתר שלכם. זה נקרא ‘קישור חוזר’ (backlink) או ‘קישור נכנס’ (inbound link). הקישורים האלה עוזרים לבסס את הסמכות של האתר שלכם בתחום העיסוק שלכם. זה בתורו משפר את דירוג האתר בתוצאות החיפוש.
4. שיווק במדיה חברתית
מדיה חברתית יכולה להיות כלי חזק מאוד ליצירת לידים מכיוון שהיא עוזרת לכם להתחבר ללקוחות פוטנציאליים ברמה אישית יותר. זה גם מאפשר לכם לקדם את העסק שלכם לקהל רחב יותר. הלקוח הפוטנציאלי שלכם נמצא שם וגם אתם צריכים להיות שם.
אתם צריכים לוודא שהפרופילים שלכם במדיה החברתית מלאים, בעלי מראה מקצועי ומותאמים למנועי חיפוש. הוסיפו מילות מפתח רלוונטיות לפיסקת ה’אודות’ שלכם, את כתובת האתר שלכם וגם תמונות ומיתוג באיכות גבוהה.
הגדלת המעורבות במדיה החברתית נעשית באמצעות תכני פרימיום, שנותנים ערך לקהל היעד שלכם. לאחר מכן, צרו קשר עם העוקבים שלכם על ידי תגובה לתגובות שלהם, מענה על שאלות והשתתפות בשיחות הקשורות לתעשייה שלכם. זה עוזר לבנות קשרים עם לקוחות פוטנציאליים ומבסס את העסק שלכם כמוביל מחשבה בתחום שלכם.
5. וובינרים חינמיים
וובינרים הם כלי יעיל ליצירת לידים באיכות גבוהה, כי הם מאפשרים לכם להעביר מידע בעל ערך וליצור קשר עם לקוחות פוטנציאליים בצורה אישית ואינטראקטיבית יותר.
ישנם 4 סוגי וובינרים שיכולים להיות רלוונטיים לקהל היעד שלכם ותואמים את היעדים העסקיים שלכם. זה יכול להיות הדגמת מוצר כלשהו, מגמות בתעשייה או נקודת כאב ספציפית שהקהל שלכם מתמודד איתו.
השתמשו בפלטפורמות כמו Zoom, GoToWebinar או WebEx כדי לשדר את הוובינר שלכם. הכינו מצגת שנותנת ערך למשתתפים ומעוררת דיונים והזדמנויות אחרות למעורבות.
השתמש במדיה חברתית, בשיווק בדואר אלקטרוני ובערוצים אחרים כדי לקדם את הוובינר שלכם ולמשוך משתתפים פוטנציאליים. צרו דף נחיתה עם טופס הרשמה כדי שתוכלו לקבל את פרטי הקשר שלהם ולעקוב אחר הלידים.
6. שיווק באמצעות הפניות
שיווק באמצעות הפניות הוא דרך מעולה לייצר לידים באיכות גבוהה באמצעות שיווק מפה לאוזן (Word Of Mouth Marketing). אתם יכולים לעשות את זה על ידי יצירת קשר עם קהל הלקוחות הקיים שלכם ועידודם להפנות חברים ובני משפחה לעסק שלכם. זה יכול להיות באמצעות תוכנית שותפים עם תגמול כלשהו, או פשוט לבקש מהם להפיץ את הבשורה על העסק שלכם.
תמריצים כמו הנחות, מוצרים בחינם, כסף או גישה בלעדית למבצעים יכולים לעזור להניע את הלקוחות שלכם להפנות אנשים נוספים ולהגדיל את סיכויי ההמרה. הציעו את אלה גם למפנה וגם ללקוח החדש כדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר.
פלטפורמות מדיה חברתית יכולות לעזור לך להגביר את מאמצי השיווק שלכם באמצעות הפניות. צרו תוכן שניתן לשיתוף, השתמשו בהאשטאגים וצרו קשר עם הקהל שלכם כדי להגדיל את תפוצת הפוסטים. רשימת הדיוור שלכם יכולה גם לעזור.
7. פודקאסטים
אם יש לכם פודקאסט, אתם יכולים להשתמש בו ככלי ליצירת לידים על ידי מתן מידע ויצירת מעורבות עם לידים פוטנציאליים בפורמט אודיו.
בחרו נושא הקשור לקהל היעד שלכם ולמדו את המאזינים שלכם עליו. אסטרטגיה מצוינת לפודקאסטים היא להזמין מומחים בתעשייה, משפיענים או מאזינים להצטרף ולחלוק את התובנות והחוויות שלהם.
אתם יכולים לקדם את התוכן שלכם בפלטפורמות פודקאסט כמו Spotify, Podbean, Libsyn או Buzzsprout, וגם במדיה החברתית, במיילים ובערוצים אחרים. צרו דף נחיתה עם טופס הרשמה כדי שתוכלו לקבל את פרטי הקשר שלהם כדי לעקוב אחר הלידים.
8. שיווק באמצעות משפיענים
אתם יכולים למנף את ההשפעה של אנשי מדיה חברתית ומומחים בתעשייה כדי להרחיב את הקהל שלכם ולהביא לידים חדשים.
מצאו משפיענים שמתיישרים עם ערכי המותג וקהל היעד שלכם. חפשו את אלה שיש להם קהילה חזקה ומעורבות במדיה החברתית, ושהתוכן שלהם רלוונטי לעסק שלכם. פנו אליהם והציעו שיתוף פעולה שיועיל לשני הצדדים. זה יכול להיות סקירת מוצר, פוסט ממומן או קמפיין משותף.
שתפו פעולה עם המשפיען כדי ליצור תוכן משכנע שמגיע לעוקבים שלו ומקדם את העסק שלכם.
9. שיווק בוידאו
תוכן וידאו הוא פופולרי ביותר ופלטפורמות כמו YouTube ו- Vimeo הופכות אותו לאסטרטגיה יעילה ביותר ליצירת לידים. אתם יכול ליצור סרטונים שמלמדים נושא מסוים, הדגמות מוצרים, המלצות של לקוחות או סרטוני הסבר, ועל ידי כך למשוך את קהל היעד שלכם.
היום יש מגוון כלים להפקה ועריכת וידאו באיכות גבוהה, וקל ליצור תוכן וידאו מרתק ומושך ויזואלית שנוגע בקהל היעד שלכם. הקפידו לכלול בסרטון קריאה ברורה לפעולה, כמו טופס הרשמה או קוד הנחה.
10. התנסות בחינם
הצעה להתנסות בחינם היא אסטרטגיה יעילה ליצירת לידים לעסקים המציעים תוכנה, קורסים דיגיטליים או מוצרים דיגיטליים אחרים. אתם יכולים לעשות את זה על ידי יצירת הצעה מפתה לתקופת ההתנסות החינמית שלכם. זה צריך לתאר בבירור את היתרונות של המוצר שלכם ואיך הוא יכול לעזור ללקוחות הפוטנציאליים לפתור את הבעיות שלהם.
אל תקשו על לקוחות פוטנציאליים להירשם לתקופת הניסיון ואל תבקשו יותר מדי פרטים במהלך ההרשמה. בקשו מהם את המידע המינימלי שדרוש לכם, כגון כתובת מייל ושם פרטי. לאחר מכן תוכלו להשתמש בפרטי הקשר האלה לעקוב ולטפח את הלידים שלכם, וגם לבקש מהם פרטים נוספים.
11. תחרויות
תחרויות יכולות להיות דרך מהנה ויעילה לייצר לידים לעסק שלכם. צרור תחרות ובחרו פרס שקהל היעד שלכם ירצו מאוד לקבל בסוף התחרות.
קבעו כללים ברורים, כולל דרישות כשירות, תאריכי יעד להצטרפות לתחרות וכיצד ייבחר הזוכה. לאחר מכן, קדמו את התחרות באמצעות אתר האינטרנט שלכם, מיילים לרשימת הדיוור שלכם, מדיה חברתית וערוצים אחרים.
צרו אסטרטגיה ליצירת לידים
יצירת לידים איכותיים לעסק שלכם לא חייבת להיות מסובכת. אבל אם לא תהיה לכם תוכנית לא תקבלו את התוצאות שאתם רוצים. זו הסיבה שעסקים יוצרים אסטרטגיות ליצירת לידים.
אסטרטגיית יצירת לידים מתחילה בזיהוי היעדים שלכם. לאחר מכן, עליכם ליצור פרופיל קהל יעד ולהטמיע טקטיקות כמו אלו שהצגנו במאמר הזה כדי לגרום להם למעורבות ולבנות איתםמערכת יחסים.
אסטרטגיה מקיפה תעזור לכם למקד את המאמצים שלכם במקום שבו תהיה לכם ההשפעה הגדולה ביותר. תוכלו לייצר ולטפח לידים בדיוק כמו עסקים גדולים, אבל בעזרת המשאבים המוגבלים של עסק קטן.